( opt | 2020. 01. 13., h – 13:40 )

Engem nem is konkrétan a reklám zavar, hanem a hihetetlen mértékű adatgyűjtés. Megnézek egy oldalt, és 5-10-sok egyéb cég is közvetlenül tudja, hogy megnéztem (ez persze nem csak a reklámok miatt van). Utána ezekkel az adatokkal még kereskednek is. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de ezt hosszú távon nem tartom egészségesnek.

Értem a miérteket szolgáltatói oldalról, de ezeket tényleg el kellene kezdeni szabályozni. Akár a reklámblokkolókkal rákényszerítve őket.

Pl fizetek a Spotify-nak havi 8 Eurot, cserébe korlátlanul hallgathatom (egész család) sok sok kiadó zenéit. Ilyet miért nem lehet megcsinálni hasonló tartalmú portáloknál? Régen is előfizettünk újságra...

Technikailag megoldható, hogy ne külső szerverekről töltődjön le a reklám, like gomb, videó előnézet,... majd ha rákattintok, akkor fog tudni róla az adott cég. Addig úgyse tartozok a célközönségébe.