( TCH | 2020. 01. 13., h – 11:49 )

> Oke, de mibol eljen az a kontentgyarto, aki nem ker penzt a kontentert?

Kérjen érte pénzt. Joga van hozzá, az ő munkája. Aki nem akar fizetni, az nem fizet érte és nem nézi meg. A reklámmal az a baj, hogy olyan mint Pandora szelencéje. Egy reklámot egymillió fog követni és onnantól kezdve a kontent élvezhetetlen lesz. Amikor már maga a műsor is tele van vele, onnantól kezdve az egész nem ér egy vödör vizet sem. És itt jön képbe, hogy bár valahol igaza van azbestnek és petersonnak, hogy sokan inkább fogják és lenyúlják a kontentet (torrentről, akárhonnan), a reklámokat meg kikapcsolják; de azért ennek az éremnek van ám egy másik oldala, amit említett urak valahogy elhallgattak: a kontentgyártók is megérik a pénzüket; egy darabig csinálnak valamit lelkesedésből, vagy valami egyéb okból és mellette szeretnének megélni, ez oké, de amikor már sok nézőjük van és felfigyelnek rájuk, onnantól jön az extraprofit rész, amikor elkezdenek telhetetlenné válni. Akkor jön az, hogy ha fizetős is lenne a kontent, akkor is kirakná a reklámokat. Ami viszont nettó pofátlanság. Ahogy az is, hogy ha ingyenes, akkor egyre többet pakol ki. De onnantól maga a kontent háttérbe is szorul. Egy idő után már nem arról szól az egész, amiről eredetileg szól, hanem arról, hogy futószalagon lenyom valamit és had dőljön a lé a reklámok után. Egy idő után a telhetetlenség igénytelenségbe fúl. Hány kontentgyártónál láttam már ezt, aki eredegileg jól tolta. :(

Amennyiben pedig nem fizetnek elegen érte és a reklámokat sem nézik, nos akkor lehet előszedni a piacgazdaságról és kereslet-kínálatról szóló mantrákat. Minden annyit ér, amennyit adnak érte. Ez persze félig szarkazmus, de félig komoly is. Ha valakinek a kontentjéért nem fizetnek annyian, hogy megéljen belőle, akkor így járt. Életképtelen volt a gazdasági koncepciója.