( miq | 2019. 12. 09., h – 20:58 )

Szóval: a szolgáltatásért NEM a rendszergazda a felelős. Nem Neked kell a hátadat tartanod érte, hogy működjön. Nektek, a fejlesztővel együtt kell tartanotok a hátatokat (meg ha van még hat ember, aki részt vesz a folyamatban, akkor nyolcatoknak együtt).

Hát, amerre én jártam, ott ha az éles rendszer leállt, azért jellemzően az üzemeltető nemes szerveit kezdték el megtaposni. És ha gond van, akkor baromira senkit nem érdekel, hogy én írtam az rm -rf xzy/* helyett rm -rf xyz /*  -ot, vagy valaki, akit odaengedtem...

Egyébként normális emberekkel működő üzemeltetés-fejlesztés esetén ez szerintem jó esetben úgy van, hogy jön a fejlesztő, hogy szerinte ezt meg ezt kellene csinálni adminként, én meg végiggondolom, és megmondom, hogy miért/miért ne, illetve hogy milyen olyan mellékhatásai lesznek/lehetnek a dolognak, amire ő nem gondolt. Aztán ha találtunk egy olyan megoldást, ami mindkettőnknek megfelelőnek tűnik, akkor én belépek, és én megcsinálom. Ha meg nem jutunk közös nevezőre (nem túl gyakori, de azért megesik), akkor egy szinttel feljebb passzoljuk a döntést. Hasonlóképpen, ha azt látom, hogy pl. fekszik a vas a kódjától, és úgy gondolom, hogy a logokból látom, mi a hiba, akkor sem én piszkálok bele a kódba, hanem megyek, és szólok neki, hogy figyu, szerintem ez a hiba, és szerintem ezt lehetne vele csinálni, de nyilván te tudod jobban, szóval nézz rá, és ha kell még valami infó akkor szólj...

A másik témában pedig ez nem az üzemeltetés, és nem is a sales dolga. Messze fölöttük álló döntésnek kellene lenni annak, hogy saját adatokat tartunk-e házon kívül, és ha igen, akkor azt milyen szolgáltatónál, milyen feltételek mellet stb. Az meg egy másik kérdés, hogy nem szívesen melóznék olyan helyen, ahol a munkavállaló privát GDrive fiókjában tárolunk üzleti/üzemeltetési/ügyfél/bármi adatokat... Sőt, olyan hely is van, ahol ezért az ügyfelek helyből felmondanák a szerződést.