( uid_4656 | 2019. 12. 09., h – 20:04 )

Látom sikerült érzelmeket indukálom a hozzászólásommal, nagyon jó :-D

 

Szóval: a szolgáltatásért NEM a rendszergazda a felelős. Nem Neked kell a hátadat tartanod érte, hogy működjön. Nektek, a fejlesztővel együtt kell tartanotok a hátatokat (meg ha van még hat ember, aki részt vesz a folyamatban, akkor nyolcatoknak együtt).

Ha saját magadnak építgeted a szuper környezetet,de mást nem engedsz hozzá, az rossz. Egyrészt ha rád esik a műhold, akkor rohadt nagy baj van. És nem, sajnos ezen a dokumentáció sem segít. Bármilyen jól dokumentált rendszert sokkal lassabban lehet megismerni, mint amit már a napi használat alatt megismertél. Másrészt hiába a rendszergazda szemmel szuper könyezet, ha nem termel pénzt a cégnek, ami a fizetésedet fizeti.

(Egyébként ebben az is benne van, hogy ha a fejlesztő kódjában látod, hogy mit cseszett el nagyon, arról szólsz neki, vagy kijavítod. Pull request, rányomja az okét, kész.)

 

A másik részére pedig: a sales-es igenis jobban tudja, hogy a sales tevékenységhez milyen software-környezet kell, mint a rendszergazda. Illegális dolgokat nyilván ne csináljon neki senki, de a Google Drive nem illegális, és tényleg láttam olyat, ahol kimutathatóan több lett a sales eredménye attól, hogy megkapta az általa választott megoldást (ott konkrétan Dropboxot, de ez mindegy) a céges vacak helyett.

És ahogy az előbb is: nyilván itt megfontolás kérdése a dolog. De ha jön egy ilyen request, hogy kell a GDrive, akkor ne az legyen a válasz, hogy "NEM!!!", meg hogy "NEM LEHET, MERT (mindegymi)", hanem egy megfontolás, hogy hogy lehetne megoldani jól.