( blr | 2019. 12. 09., h – 12:51 )

Semmi gond nincs azzal, ha egy általános iskolás gyerek számára a 150-200 évvel ezelőtti nyelvezet ismeretlen.

Az elsődleges feladat ezen a téren az lenne, hogy a gyerekek tanuljanak meg olvasni, neadj'isten szeressenek olvasni. A fiam vért izzadt az olvasással a harmadik osztály közepéig, pedig a másodikat újrajárattuk vele. Aztán (miután a filmeket látta), kezébe vette a Harry Pottert, mert érdekelte. Azóta olvas. Sokat. Mindenfélét. És már nem okoz neki problémát az sem, hogy megértse akár Jókait.

Ha csupa olyat erőszakolsz rá a gyerekre, ami eleve nem feltétlenül érdekli, amivel nem tud azonosulni (könyörgöm, a Kőszívű mely szereplőjével tud azonosulni egy 13-14 éves?!), plusz még rohadt nehéz nyelvezetű is, annak bizony az lesz az eredménye, hogy az általános iskola befejezésekor a gyerekek fele valójában nem tud olvasni… És ez az a probléma, amit nem lehet kötelezően előírt „elavult” nyelvezetű olvasmánylistával, hazafiassággal, meg nemzetieskedéssel megoldani, mert csak egyre rosszabb lesz.