( ricsip | 2019. 12. 09., h – 08:44 )

Nagyon szép lista. Csak userek ne legyenek a cégnél!

Menj el dolgozni bármelyik külföldi otromba multi budapesti shared service center-ébe (ssc), és láss csodát: ezeket egyiknél se tartják be. Az összes nagy IT-s multi már évekkel ezelőtt kiszervezte a drága IT üzemeltetést az anyaországból keletre. Ha értelmesek voltak, akkor csak a vadkeleti Magyarországig / Romániáig jutottak. Ha nem, akkor ment Bangaloru-ba a szakértelem. Igen, drága az IT, mert bár ugyan ebből élt meg évtizedekig a cég, de a CIO meg a részvényesek miatt most már olcsóbban kéne lehetőleg ugyanaz vagy jobb minőségű munka. Hát az nem jön össze. Senkinek nem sikerült még az elmúlt 15 évben. Akkor viszont szomcsi, de a fentebb általad írt katonás fegyelemről mind lehet lemondani. Hallgatólagosan le is mondtak.

Papíron van rend és fegyelem, ill. ha interjún rákérdezel a leendő főnöködnél, akkor természetesen minden processz szerint szép és jó lesz, mindenki 1 nagy család, és segíti egymást támogatva ezen a "customer journey" nevű faszságon amit valami markeringes fasz talált ki valahol a hülye amerikában. A valóságban pedig tökéletesen cégkultúrafüggő, hogy a folyton követelődző ügyfeleknek a seggét szónélkül kell kinyalni, és megcsinálod neki a szabályokkal ellentétes bármit is kérnek sos. Különben 10 perc késleltetéssel rohannak panaszkodni az itteni középvezetődhöz. Aki jó vezető módjára mindig az ügyfélnek ad igazat, és úgyis meg kell csinálnod, bármilyen faszság amit akarnak, ráadásul akkor már ő is tud róla és beáll a sorba baszogatni ő is vele.

Emiatt egész éves agyatlan tűzoltás megy, mert a puszira jogosultságosztások és inventory mismatch-ek aztán fél év alatt rádőlnek az emberre, és annak a kigányolása köti le utána több csapat energiáit hetekig hónapokig. A normál ügymeneti teendők mellett ofcourse. Minden második sos követelőzés vmi helyi főfasz csicskásától jön, mert 5 perc múlva kezdődik és nemérdekel de addigra működjön, wc-re se menj ki amíg be nem fejezted. Nyilván időhiányában nem lehet a direkt-használhatatlan belső tool-okon mind pepecselősen végigmenni. Marad a kerülőút mert közben ott topognak a nyakadban. Mivel pedig a helyi vezetőség is lefekszik a veryimportant ügyfelek minden ticket-nélküli sos changefaszságának, a papíron lefektetett elvekkel azonnal szembemennek ők maguk is. Innentől kezdve az alvégen szopóktól hogy is lehetne konzekvens működést elvárni?

Szóval csak ennyit a user jogosultságok nyilvántartott osztogatásáról, hw inventory uptodate-n tartásáról, VM-ek aktualizált IP inventory-járól, és a többi nemes ötletről. Csak user ne legyen a rendszerben, mert ledől az IT elefántcsont tornya.