( gee | 2019. 12. 09., h – 01:00 )

Tetszik alapvetően, amit írsz.

Az iskolákról: vannak Magyarországon olyan statisztikák, hogy x középiskolából hány %-ot vettek fel egyetemre. Itt, Angliában vannak szintén mindenféle statisztikák: Az összes általános és középiskolának van valami besorolása, van pl. olyan, hogy x iskolának a Reception (4-5 évesek), és az első két év (5-7 évesek) Outstanding, a későbbi évek meg "csak" Good. Meg van olyan statisztika, hogy az elit egyetemekre (mint pl. Oxford) melyik iskolából hány % megy.

Én igazából úgy gondolom, hogy Magyarországon és itt, Angiában is, nem annyira a tanárokon múlik az eredményesség, hanem a gyerekek közösségén. Ha az iskola teli van olyan kölkökkel, akik számára nem a tanulás a fontos, az kihat arra a gyerekre is, aki tanulna. És fordítva is, ha mindenki tanul, és ezt jónak gondolja a közösség, akkor az én gyerekem is jobb eséllyel fog tanulni. (De persze nem minden gyerek táltosodik meg).

Ha én választanék Magyarországon, elsősorban az érdekelne, hogy ne akadályozzák a tanulását, ha jó valamiben, akkor legyen fakultáció vagy szakkör, hogy még többet tanulhasson, és legyen jó nyelvoktatás.

Mivel Angliában sikk az angolon kívül semmilyen nyelven nem beszélni, itt leginkább az érdekelne, hogy a gyerek képességeihez képest legyenek szabva feladatok és ne stresszeljék őket a felmérő vizsgákkal.

Amikor én általánosba jártam, sok tárgyból éveken át unatkoztam, mert nem volt kihívás. Nem tudom, manapság milyen Magyarországon, Angliában a legtöbb iskola megpróbálja szétszedni a különböző szinten lévő vagy különböző szinten érdeklődő/tehetséges gyerekeket, és más feladatokat csinálnak (kb. mint nekünk volt matek és fizika fakultáció gimi utolsó két évében, csak ezt általános első osztálytól). Ez szerintem jó irány.

Költözés miatt általános utolsó 3 évében napi 1+1 órát utaztam az iskolába, aztán gimibe ugyanígy. Megvolt az oka, de ha a gyerekem esetén kéne döntenem, inkább közeli iskolát + magántanárt (de nem minden napos plusz tanulást) választanám. Feltéve, hogy a helyi iskola legalább a minimumot megüti és képes ott tanulni legalább valamit.