( uid_4656 | 2019. 12. 08., v – 20:32 )

Irányelv: a rendszergazda munkájának elsősorban a céges érdekeket kell szolgálnia, és csak másodsorban jöhet a saját szépérzék kielégítése. A csapatjáték fontosabb, mint az abszolút jóságba vetett hit.

Ha a fejlesztő kér egy root jogot, akkor lehet, hogy tényleg kell a céges szolgáltatás létrehozásához/fenntartásához (ilyenkor ne azt nézd, hogy a _fejlesztőnek_ kell a jog, hanem azt, hogy a _szolgáltatáshoz_ kell a jog). Vagy Te akarod a csak-root-joggal-futó izéit meg bigyóit telepíteni Githubról? Naugye.

Ha a sales-es azt mondja, hogy neki Google Drive kell, akkor ne akarj VPN-en át elérhető SFTP szervert adni neki, mert ezzel lehet, hogy elfelezed a hatékonyságát. Ha meg feleannyit ad el, akkor nem lesz fizuemelés, nemhogy félévente, de ritkábban se.

Ha az architekt azt mondja, hogy kell még két szerver mindkét gépteremben, annak ellenére, hogy a létező két nyolc processzormagos szerver csak 12.5%-on ketyeg, akkor akár igaza is lehet. Simán lehet, hogy a hülye applikáció csak egy szálon képes futni és ezen nem lehet változtatni, tehát a teljesítmény növeléséhez több gép kell. Meg a redundancia se árt. Ja, és ha mondja, hogy backup ezekről nem kell, abban is lehet, hogy igaza van. Van olyan szolgáltatás, amely esetén ha restore van, akkor már elbukott a cég, ami nyújtja.

Ha az UX-es kolléga azt mondja, hogy jobb lenne az OK gomb zölden, mint pirosan a csodamonitoringszoftver felületén, akkor lehet, hogy meg kéne oldani a dolgot. Tudtad, hogy az emberi hibákat sokkal hatékonyabban lehet jó eszközökkel kivédeni, mint amennyire esélyes okosabb/ügyesebb embereket keresni?