( xclusiv | 2019. 12. 06., p – 14:29 )

Egy mai "modern" autón X év alatt megkotlik a turbó, a részecskeszűrő, a katalizátor, a stb. Tervezhető, hogy párévente, 100-150-250 ezer km-enként bele kell borítani kb. félmilliót a cseréjébe, javítására. Ez teljesen jó is, amíg a kocsi ér mondjuk 2-3 milliót. De ha már csak 1 milliót ér, vagy mondjuk 800 ezret, akkor is beleborítod?

Akkor is, ha már párhavonta elöregszik/kireped/kilyukad/eltörik valami gumi vagy műanyag gyösz, amiből újat vehetsz drágán, mert hiába is keresnél bontóban, mert ott is csak olyan van? És akkor a magyar utakon a futómű alkatrészekről ne is beszéljünk.

Persze ha veszel egy új autót, amit csak arra használsz, hogy elmész hetente-kéthetente 2x100 km-t a szülőkhöz látogatóba (részterhelésen, autópályán), akkor simán lehet, hogy még 20 év múlva is menni fog, de ez messze nem életszerű felhasználás.