( zeller | 2019. 12. 05., cs – 10:07 )

Szerkesztve: 2019. 12. 05., cs – 10:10

MIlyen autóról van szó? Ha nincs extra elektronika, akkor elosztó, gyújtótekercs, kábel, gyertya (ha egyébként üzemanyagot rendesen kap), ha meg valami újabb, akkor az elosztó "helyett" az elektronika jön be, a többi elem, mint hibaforrás megmarad.

A "nem indul" hibakeresése is többféle lehet a fentiek tükrében - anno még "úrvezetőknek" is tanították - úgy látom, azonban, hogy manapság még közlekedni sem tanítják meg a delikvenseket, nem hogy műszaki hibákra megfelelően reagálni.

A "megáll" az gyújtáshibának vagy üzemanyagelltási problémának néz ki? Ha van OBD csatlakozó, akkor hibakódot kéne olvasni, ha nincs, akkor meg szépen körbeszaglászni(!) leállás után, hogy szaglik-e az el nem égett üzemanyag (gyújtáshiba), vagy sem (üzemanyagellátás hibája).  Nem űrtechnológia megtalálni a "miért nem indul/miért áll le" okát... És a legtöbb esetben sok szerszám sem kell hozzá...