( mash | 2019. 11. 29., p - 13:41 )

Én iOS-re és Androidra is fejlesztek játékokat, de amikor az iPhone volt az elsődleges telefonom, akkor is a Google ökoszisztémáját használtam. Egyrészt mert addigra már adott volt, másrészt akkoriban megbízhatóbban is működött.
Fejlesztőként meg lassan eladogatom az összes Apple terméket, mert egy Linuxos desktop gépen fejlesztek, amiben van dedikáltan a Catalinának egy RX 560-as videokártya és hardware passthrough-val, QEmu-n, egy második monitoron folyamatosan fut a Linux mellett a macOS is. Sokkal kényelmesebb így dolgoznom, mintha lenne egy másik gép, ettől függetlenül. A biztonság kedvéért a szekrényben van még egy Macbook, de ott porosodik már négy éve. Elég sok multithread-intenzív feladatot csinálok (renderelés, forráskód fordítás, stb.), ezért megnéztem, hogy egy Cinebench pont (CB) eléréséhez mennyit kell a boltban hagynom a különböző gépeknél. Ez a megoldás ár/teljesítmény szempontjából verhetetlen, mivel pl. egy 2018-as Macbook Pro esetén 1 CB az $1.09, addig az én jó öreg i7-6700-asom esetén $0.39. Szóval jól elvagyok én így, nincs szükségem az Apple vasra. Persze van több iPhone és iPad is az asztalomon a fejlesztéshez, de azokból is már csak akkor veszek újat, ha széthullottak. :)