( MrPrise | 2019. 11. 14., cs – 11:08 )

Köszi, én is!

Amit előtte írsz az teljesen úgy van. Ezért szeretek online rendelni. Igaz, macera azért küldözgetni vissza, egyrészt neked kell fizetni a szállítást, másrészt, idő amíg a pénzt megkapod.

Ennek ellenére csináltam már ilyet többször pl amikor monitort (ill a végén két monitort) vettem, akkor előtte kettőt visszaküldtem. Amúgy ott is ki lehet fogni. Volt egy üzlet aminek hiába írtam bármit emailben, nem válaszoltak. Pedig a saját ÁSZF-jük szerint rögtön válaszolnak ha el akarsz állni, mert nekik kötelességük visszaigazolni, hogy megkapták az elállási nyilatkozatot. Elvileg onnantól van újabb 14 napod visszaküldeni nekik a holmit. Nekik ráadásul volt fent nyilatkozat is az oldalukon, de a link rossz volt. Ezt is megírtam nekik, hogy küldjék már el a nyilatkozatot hogy ki tudjam tölteni. Erre se válaszoltak. Itt láttam először olyat, hogy pontokban volt szedve, hogy hány százalékkal kevesebb fognak visszafizetni ha nem tökéletes állapotban kapják vissza a terméket. Meg is találtam:

A termék kipróbáláson felüli használati (értékcsökkenési) díjakat az alábbi szerint határozzuk meg:

Minden esetben a termék vételárából számítjuk az értékcsökkenés mértékét.

  • A termék dobozának sérülése, karcolódása, állagának megváltozása esetén: 30%.
  • A termék gyári védő fóliájának eltávolítása esetén: 20%.
  • A termék vagy annak gyári tartozékainak enyhe karcosodása esetén: 40%.
  • A termék fizikai állapotának sérülése (kivétel az enyhe karcolódást) esetén, amikor a termék még működik: 50-70%.
  • A termék fizikai állapotának sérülése esetén, amikor a termék nem működik: 100%.
  • A termékre telepített szoftverek valamint felhasználói profilok esetén: 30%.
  • A termék gyári tartozékainak sérülése, rongálása esetén: 40%.
  • A termék gyári tartozékainak hiánya esetén: 70%.
  • A termék gyári felhasználói leírásának vagy telepítési kézikönyvének hiánya esetén: 20%.
  • A terméknek -  higiéniai okokra visszavezethető - nem  rendeltetésszerű használata: 30%.

Vártam pár napot, írogattam nekik, semmi. Fogtam magam, letöltöttem egy másik üzlet nyilatkozatát, átírtam, feladtam a csomagot. Megírtam nekik hogy elküldtem, semmi válasz. Persze közben már beindult nálam a kombinálás, hogy na ezektől tuti nem látok pénzt, lehet erre megy az egész, hogy átvágják az embert (akkor rendeltem tőlük először). Aztán eltelt kb 1 hét, egyszer csak küldtek egy emailt (arról a címről amire korábban irogattam) és írták, hogy elbírálták a terméket és intézkednek a pénz visszaküldéséről. Na, erre írtam nekik egy szép emailt az ügyfélbarát kommunikáció mibenlétéről. Megköszönték és azt írták, hogy mire oda jutottak, hogy válaszoljanak már feladtam a csomagot, ezért úgy vették hogy tárgytalan minden amit előtte írtam... Ekkore BS-t is rég olvastam már. Persze megírtam nekik, hogy akkor ennyit kellett volna írniuk és akkor tudom, hogy olvassák az emaileket... Az a webshop ami nem képes 24 órán belül válaszolni emailre, ássa el magát szerintem.
Végül ez is jól végződött, még aznap meg is kaptam a pénzt, sőt még a szállítási költséget is visszakaptam, amit szerintem nem kellett volna, de fájdalomdíjnak vettem ;-)