( bucko | 2019. 09. 25., sze – 18:36 )

Hát persze, hogy elbeszélünk! A kiindulási alap egy C64 kaliberű, de egycsipes szerkezet volt. Hiába vetem össze csak egy POWER8 képességeivel. Pedig az is mikroprocesszor. ;)

Az automotive certified/grade stb. meg az ASIL-D akkor sem szinonímái egymásnak. Amikről beszélsz, hasonlókról már hallottam eddig is, csak más szakterületen. Én csak apró motordiagnosztikai műszereket fejlesztek. A bonyolultságuk és követelményrendszerük alacsony. A célt inkább úgy fogalmaztam meg, hogy nem romolhat el. A garanciális ügyek elvinnék a nyereséget. ;) Az automotive besorolás naponta szembeköszön az adatlapokon. Pedig szó sincs olyan minősített, fault tolerant "nagyszámítógépekről", amiben gondolkodsz.

Ezek a biztonságtechnikai szabványok nem igazán hatnak meg. Lehet, hogy ez az autóipar főcsapása, de egyúttal a tömeggyártás és a felesleges túlbonyolítás végeredményét is láthatjuk. Ne feledd, hogy a gazdaságos termelés egyik alapfeltétele, hogy olcsó mukaerő olcsón tudjon tömegtermelni! Erre ráhúzható egy olyan szabályrendszer, amihez az alapot a kisszámú magas képzettségű szakember adja. Így készül a roppant bonyolultságú processzor, és arra a közepes képességű munkaerő írhatja a szoftvert.