( bucko | 2019. 09. 23., h – 01:19 )

Megnézhetnéd ezt a linket: https://www.microchip.com/design-centers/automotive-solutions/automotiv…
Csak azért néztem meg, mert számomra az "autóipari mcu" nem mond semmit. Legfeljebb rá lehet fogni, hogy az extended vagy high hőmérséklettartományú, esetleg a LIN vagy CAN - már ha kell.
Inkább a szoftver hordozhatóság miatt a "Core Independent Peripherals" a lényeg. Ez a borzasztóan kicsi (PIC10) és a 32 bites, idegen core felhasználásaval készült mcu-kra is igaz. Majdnem értelme van a HAL-nak is. ;)
Lényegében a Microchip szinte a teljes termékpalettát felsorolja, mint automotive. ;) Valójában ez a kvalifikáció sok esetbe a 17V-os eszközt jelenti.

Amiről írtam az meg olyan dolgokat eredményez, amikor a specializált perifériák nincsenek kihasználva. Pl.
- A sarki bótban 300Ft-os PIC16 - még 8x8 bites szorzóegység sincs benne, de egy 64bites PID vezérlő van. Erre használhatsz szoftvert is, de rögtön 16 bites és jóval gyorsabb eszközre lesz szükséged.
- Hasonló (írtam is valahol) a dsPIC-en szoftverrel számított FIR filter. Nem nagy durranás, mert kicsit optimalizálva nekem még 8 biten is elég gyors. Csak az mcu kis nevében a "ds" azt jelenti, hogy DSP regiszterei és utasításai vannak. ;)
- Az esetek java részében még bitbang módon sem tudod programozni azt, ami szükséges. A beépített perifériákat megfelelő módon összekötve - ahogy a gyártó kitalálta - szoftver nélkül is működni fog az áramkör. Csakhogy ez hardvertervezés, amihez a szoftveres nem ért. A "szoftver" csak beírja a regiszterekbe a szükséges konfigurációt. Utána a hardver teszi a dolgát.
- Minden mikroprocesszor azzal a fránya órajellel megy. Ha ahhoz képest aszinkron eseményeket kell kezelni, megint csak az uniformizált perifériákhoz kell fordulni és megfelelő módon konfigurálni őket.

Szóval a GP lib lehetővé teszi, hogy nagyobb, gyorsabb és drágabb, de általános célú mcu-t használj.