( tygryss | 2019. 09. 07., szo – 23:19 )

Ha jól értem kreáltok a tervezési fázisban egy metamodellet, valamilyen formátumban. Ez alapján írtok egy kódot, és úgy próbáljátok meg kitalálni, hogy a kód az azt írja le ami a modell, hogy csináltok sok tesztet és amennyiben stimmel, akkor örülés van.
Sarkítom.
Először terveztek, majd megvalósítjátok és teszteltek. Ez nekem úgy tűnik mint a régi jól bevállt recept, kicsit szebb szavakkal megfogalmazva.
Kérdés: Hogyan biztosítjátok, hogy a tesztesetek lefedjék az elvárt és a nem elvárt működési eseteket. Mert ha ezt nem tudod megmutatni, akkor kb ott vagy mint a kiinduló pontnál, amit meg akartál reformálni. Tulajdonképpen elmodnható, ha betartod az IT egyik alapelvét, miszerint: Ne légy hülye! Ez amit leírtál tökéletesen fog működni. Amenyiben nem és ez akaratlanul is sokszór előfordul, ezt szeretnétek megváltoztatni, akkor nem látom, hogy ez mitől védene meg jobban.

Viszont szerintem ebből a leírásból látszik, merre lenne érdemes menni. A tervezést nem szabad elszúrni, valamint szerintem a matematikai alapú tervezés lenne egy érdekes irány. A probléma ott van, hogy ezt nem tudod kiadni, hogy írják meg, mert erre nem hősök, hanem szuperhősök kellenének. A nagy kérdés, hogy ebből hogyan generálunk valamit ami megegyezik az eredetivel, de élő munkavállaló is tudja értelmezni és implemnentálni, ne kelljen hozzá matematikus, hogy implementálja. Mert ezek után lehet írni algoritmust arra, hogy a kódot matematikává alakítja és belátja, hogy a kettő megegyezik. Viszont ez csak akkor út, ha valami kritikus dolgot csinálsz. A Marika2020kft webshopjához ez nem kicsit overkill.

Tudom, hogy manapság ez az automatizáljunk, formalizáljunk nagyon nagy divat, lásd pl RPA. (ami tök jó is). Írtó jó kutatási terület, akár cégeknek is. Nagyon tetszik is a téma. De szerintem ezt egyenlőre adott üzleti területekre lehetne csak formalizálni, és valószínű annak egy részére, ha ez bonyolúlt terület. Szerintem nem sokáíg lesz már magában IT, mint gyüjtőfogalom, sőt szerintem a fejlesztés se. Szerintem ezen folyamatok management-je is változni fog. Ha nagyon sarkítani akarok, akkor az van most IT management területen, hogy vannak problémák, amikkel a cégek bírkóznak, aztán ha valakinek sikerül megoldani, akkor mindenki azt kezdi el hypolni, és késhegyre menő viták vannak, de mire odajutnak már minden másképpen működik. Kb olyan mint az unlimited podcastban mesélte a Kéri László, hogy mikor írták le a rádióbol az angol szöveget sértésekig elmenő vita folyt, hogy azt az angol szót hosszú vagy rövüd ü-val írják. :D