( _Franko_ | 2019. 08. 21., sze – 13:17 )

"Az a baj a hasonlatoddal, hogy a félvezetőtechnika kb. megváltotta a világot"

És ezt előre honnan a bánatos lófaszból sejtették szerinted, amikor 20 éven át kínlódtak egy szaros tranzisztorral, ami aztán a töredékét nem tudta annak, amit egy elektroncső tudott? Utólag könnyű kurva okosnak lenni, de a félvezetők kutatása is tele volt pénznyelő zsákutcával.

"A napelem nem lesz nagyobb hatásfokú (sőt),"

Senki nem is említette, hogy nagyobb hatásfokú lesz. Egyszerűen az útfelület egy kihasználatlan felület, amit lehetne erre is használni.

"az útépítés nem lesz olcsóbb vagy az út jobban autózható (sőt)."

Honnan tudod, hogy nem lesz olcsóbb? Miért egy K+F projekt költségét hasonlítod össze egy közel 100 éven át tökéletesített termék költségével? Anno a köves útburkolat volt olcsóbb, a bitumen volt drága és körülményes, aztán sokat fejlődött a technológia és a géppark. Miért várod el, hogy egy kutatás alatt lévő prototípus kezdetektől fogva olcsóbb legyen?

"legfeljebb többe kerül majd kátyúzni"

Tipikusan ott használnak műgyanta burkolatot, ahol nagy az igénybevétel és nem akarnak a karbantartással időt veszteni, szerintem nézz utána a poliuretán műgyanta ipari padlóknak és útburkolatoknak. Egyáltalán nem új technológia, annyi az újdonság benne, hogy a színezetlen műgyanta úttest alá tettek napelemet.

--
https://iotguru.live