( bognarattila | 2019. 07. 26., p – 15:36 )

Elkezdett furdalni a kíváncsiság és ma kipróbáltam a car-play-t (azért nem AA-t vettem ismét elő, mert arra most nem volt lehetőségem). Komfortosabb, mint az AA, mert még dugiszálni sem kell (sőt: frissíteni sem...), viszont közel nem hozza azt a kényelmi kezelést, amit az autó önállóan ad: először be kell menned a CP "szigetére" és azon belül navigálni.

A "rossz" után könnyű a jót megszokni, a jó után egy fél fok visszalépés is erősen érződik: az autóba épített navigáció után "szűk" volt az CP+Waze, például el sem tudja foglalni a teljes képernyőt (az irányokat nem tudja kitenni oldalra, a térképen van rajta, korlátozott funkciók, ...).
Tény, hogy egy telefon több lehetőséget biztosít zene hallgatásra, de a navigáció terén erőteljes előnye van a gyártóknak azon egyszerű oknál fogva, hogy sokkal jobban össze tudják integrálni a funkciókat, használni a kijelzőket. Ezt eddig nem annyira használták ki, de nagyon változóban van. Például valamelyik újabb VW-ben már láttam teljesen digitális műszerfalat, esélyesnek tartom, hogy már ott is fejlettebb a navigáció.

Mindezt úgy írom, hogy bő 1 évvel ezelőtt elmentem volna az autóba épített navigációs rendszerek temetésére. Emiatt került AA az akkor vásárolt autónkba, amit nagyon vártam nemcsak a nagyobb kijelző miatt, hanem azért is, mert baromi zavaró/kényelmetlen a telefont fogdosni/pakolni, a tappancs pedig hajlamos leesni (igazán jó helye sincs, lóg a kábel, ...).

Alkalom adtán ismét kipróbálom az AA-t, de emlékeim szerint kb ugyanolyan, mint a CP, csak macerásabb beizzítani.

(ami mindenképpen hátránya az AA/CP-nek, hogy aktív használat esetén nagyon javasolt tölteni a telefont, az autóba épített rendszerek esetén leginkább csak akkor, ha sokat telefonál az ember)