Pedig pont erről van szó. Ha nem így lenne, akkor a kutató elmenne egy céghez dolgozni 4x annyi pénzért. Én is dolgoztam ipari partnereknek, de ha mindig csak megszabott munka lenne, akkor mi értelme egyáltalán az MTA-nak/egyetemnek dolgozni? Akkor elmennék a partnerhez véglegesen sokkal több pénzért. Így is sok jó kutató lép le évente a fizetés miatt és egyre jobban az ipari pénzekre kell hagyatkozni. Ki fog tanítani és mit fog tanítani? Olyan tanárok, akik maguk nem kutatnak, csak olvasták valahol az anyagot? Vagy egy cégnek dolgoztak/dolgoznak és majd jönnek a márkaspecifikus tudásanyagok? Microsoft Windows-t és Cisco IOS-t fognak tanítani, mert azt használták csak? Biztos hogy Magyarország az összeszerelő üzemek országa akar lenni?
Egyébként mindent nem lehet kutatni. Én például az IKEA-s nevetséges reklám után (Bully A Plant: Say No To Bullying https://www.youtube.com/watch?v=Yx6UgfQreYY) szerettem volna cáfolni a marhaságukat, de nem kaptam engedélyt rá mivel azt mondták, hogy még ha mindent szakszerűen végzek is, akkor is támadási pont lesz, hogy nem ez a szakterületem.
A kutatásnál a negatív eredmény is eredmény. Nekem is volt olyan, amin ~1 évig dolgoztam, mert nagyon ígéretes volt a profok szerint, de végül kiderült tévesnek bizonyult az elképzelés. Cikk is született róla, amit úgy kellett zárni, hogy csak ebben és ebben (a ritka) esetben éri meg az adott technikát alkalmazni.