Érvek még mindig nincsenek, csak üres fölényeskedés... Jó, akkor ássunk mélyebbre!
Írtam még egy PHP-t, ami az előbbi listából összeszedi az összes DLL-t és a méretüket, az ismétlődőeket csillaggal jelölve.
A PHP: http://oscomp.hu/depot/biggest_dll.php.txt
Az eredmény: http://oscomp.hu/depot/dll_sizes.txt
A nyertes egy bizonyos microsoft.photos.dll 53.3 MB mérettel, ő a legelhízottabb DLL a rendszerben. Keressünk rá az első fájlban, hogy helyileg hol van: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Windows.Photos_2018.18091.17210.0_x86__8wekyb3d8bbwe
Nyissuk ki ResourceTunerrel:
http://oscomp.hu/depot/restuner_microsoft_photos_1.png
http://oscomp.hu/depot/restuner_microsoft_photos_2.png
Csak pár kurzorikon, együttesen sem töltenék ki egy Amiga 500 memóriáját. (Egész pontosan valami 440 kB.) Mitől ilyen bődületesen nagy akkor ez a DLL? Eresszük rá Idát!
http://oscomp.hu/depot/ida_microsoft_photos_dll_with_debug.png
OUCH! Szóval, akármi is ez a DLL, a mikiszoft a debug infókat elfelejtette strippelni belőle, azért ilyen kurwa kövér! Hát ez fail! És ez még hagyján, mert ez csak egy DLL volt, de nézd meg, hogy az ezután következő DLL-ek is hasonló méreteket mutatnak (xboxapp.dll? Kétszer is? Ezmiez?) és azok is biztosan nem a sok csokitól híztak ekkorára... És aztán még arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy csillaggal vannak jelölve az ismétlődések: pl. a diagpackage.dll pontosan ötvenszer van meg a rendszerben, vagy az mpengine.dll, az csak nyolcszor, de az mindjárt kb. 10 MB-ot nyom fejenként és ugyanez a helyzet a mscorlib.ni.dll-lel ami 4x van fennt és darabja 20 MB. És nem kell a duma, hogy de ez még mindig csak 200 MB, mert ez még mindig csak 3 példa volt, tendenciákról beszélünk; a sok kicsi sokra megy, összeadódik és a tendencia a végén többtíz GB-ig eszkalálódik...illetve, saját bevallásod alapján akár többszázig is. És nem a nemlétező 4k-s háttérképek miatt.
Én a magam részéről igazoltnak látom, amit eredetileg mondtam, miszerint a windows10 a redundánsan tárolt kód és adatszemét miatt ilyen kurwa nagy és nem mindenféle 4k szarságok miatt. Azt mondjuk még én sem feltételeztem, hogy a szemétnek egy nem is jelentéktelen részét - a strippelés hiánya miatt - a debug infók teszik ki, dehát mit kell ezen meglepődni, végülis a mikrofosról beszélünk...
Úgyhogy, megválaszolván a feltett kérdésedet: Igen, egyszerűen azért nagy, mert bloatware és nem, DLL-ben nem tárolnak háttérképeket/videókat (mert nem arról volt szó, hogy ikonok vagy thumbnail-ek ne lehetnének resource-ök) és igen, ez tényleg balfaszság lenne ilyen méretű resource-öket tömegével bekúrni a DLL-ekbe (két szó: load time) és igen a windows fejlesztői tényleg balfaszok, de nem azért, mert 4k-s háttérképeket tárolnának a DLL-ekben, hanem mert strippeletlen libraryk tömkelegét tárolják a userek PC-in, ráadásul - a jelek szerint - extrém redundánsan, sok példányban. És igen, szerintem igazam van a kérdésben, legalábbis eddig érdemben semmit nem tudtál cáfolni az összeszedett adatokból, mert a butthurt személyeskedés az minden csak nem cáfolat. És nem, ez nagyon nem lesz jó így, ha a win10 ilyen, de ilyen.
De mutass nekem egyetlen dll-t a windowsban, amiben 4k-s háttérképek/videók vannak. Vagy legalább egy hivatalos állítást erről. Ne csak a levegőbe beszélj.