( donatus | 2019. 05. 24., p – 12:38 )

Annyit fűznék hozzá, hogy az állomások előtt elhelyezett "érzékelők" (szigeteltsínes szakaszok, illetve tengelyszámlálók) semmilyen összeköttetésben nincsenek a MÁV informatikai rendszereivel.
Konkrétan a Nyugati pályaudvaron egy elektromechanikus biztosítóberendezés üzemel, ami több, mint százéves konstrukció, a WestEnd alatti vágányokon pedig Domino55 jelfogós berendezés működik, aminek az alapjait 1955-ben tervezték.

A fenti példából is látszik, hogy a berendezések túlnyomórészt nem is alkalmasak bármilyen adattovábbításra, ez alól kivétel az újonnan telepített elektronikus biztosítóberendezések (Bp-Szfvár vonal például), de az online menetrendi adatbázis itt sem abból táplálkozik.

Egyszerűen a járműveken elhelyezett GPS-vevő x időnként elküldi a pillanatnyi pozícióját (meg még sok más adatot, üzemanyagtartály állapota, stb.) mobilneten keresztül, az állomásokra érkezés, illetve onnan indulás tényét pedig úgy állapítják meg, hogy az adott vonat GPS-pozíciója be-/kilépett-e az adott bizonyos rádiuszú körbe/-ből. Ez a rendszer van, hogy jól működik, de van, hogy nem.
Az említett kör shape a Nyugati esetében simán lehet, hogy kiér egészen az Állatkertig.