( Hiena | 2019. 04. 11., cs – 13:44 )

Az elektromos hálózat üzemeltetésekor az a nyerő, ha neked, mint üzemeltetőnek fizetnek. Ha a fogyasztó annyit termel, mint amennyit megeszik, akkor az már veszteség, mert nem fizeti be a hálózatüzemeltetés rá eső részét. A másik, hogy egy elosztóhálózatban a kicsi visszatermelő egységek csak nyűgöt jelentenek. Pl. A környékünkön is azóta szaporodtak meg az félperces áramkimaradások amióta teleszórták a környéket visszatermelő rendszerekkel. A szolgáltató szakija szerint, valamelyik inverter hibája okozhatja, de nem az ő dolguk, hogy kiderítsék.
Szóval, üzemeltetőként, egy több hektáras napelempark a nyerő és nem Pistike&Marika napelemei.
Az elektromos autó otthoni töltése szép álom. Csak soha nem lesz ingyen, mert az útadót be kell szedni. Pillanatnyilag, legalább 3 olyan magyar cégről tudok, aki pont ilyen, a kocsik töltéskontrolleréhez csatlakoztatható, GSM alapú "jövedék jelentőrendszert" fejlesztenek.
A másik kérdés, hogy ki fogja kiépíteni ezt a töltőrendszert? Mert szép és jó, hogy napközben a melóhely mellett áll a kocsi, de pl. ott ahol én melózok, naponta csak cca. 120-150 kocsi dekkol a földes vasúti töltésen ami nem tűnik ideális terepnek dokkolók telepítésére.

Szóval, hosszútávon nem biztos, hogy ugyanolyan "jólét" lesz mint eddig.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "