Sok minden van ebben, leginkább a hagyományok tisztelete, cégtörténelem,stb... sokkal korszerübb egy napelemes, gps-szinkronos cucc, de amíg nem prémiummárka, addig labdába sem rúg. Ebben a ligában a név többet jelent, mint a tartalom, nem lebecsülendö az sem természetesen. Nehéz megindokolni egy 4,5 millárd forintos órát csupán technológiával.
A prémiumstátuszt nehéz elérni, de ha sikerül, akkor már nem feltétlenül kell naprakésznek lenni.
A legfontosabb az image fenntartása, természetesen a minöségi gyártással karöltve. Szerintem gyártástechnológiában már elérték a cégek a maximumot, amit a mechanikus témából ki lehet hozni.
Svájc ebben nagyon jó.
(Nem véletlen, hogy egy 50 éves Rolex jóval drágább, mint egy mai. Akkoriban nem volt CAD/CAM, CNC eszterga, lézer.)
Sokkal nagyobb kihívás volt akkoriban egy prémium órát elöállítani, mint manapság.
Mondjuk míg nálunk luxuscikknek számítanak a pármilliós órák, kint egy kicsit más a helyzet, és itt jön képbe a várólista - amivel kihangsúlyozzák egy termék exkluzivitását, ill. a kiszolgálás milyensége.
Svájcban az vesz Rolexet, aki akar, ott a várakozás a termékre erösíti a prémium termékérzetet, ill. az ügyfélkezelés minösége. Ügyfélkövetés, stb...
Egy biztos, aki ilyet vesz, az befektet, nem ablakon kidobott pénz. Csak vigyázni kell rá. Személy szerint ezért nem vettem sosem prémium cuccokat, mert nem hiányzik a stressz, ami abból fakad, hogy pl. mi van, ha elveszítem, ellopják, stb...
--
robyboy