( rpsoft | 2018. 09. 19., sze - 16:19 )

Azért baromira remélem, hogy az emberi faj nem annyira primitív, hogy csak akkor vagyunk képesek egymással civilizáltan viselkedni, ha képesek vagyunk egymást elpusztítani. Miért ne lehetne azért civilizáltan viselkedni, mert az a produktívabb. Egy bizonyos méret felett minden projekten sok ember dolgozik, és az csökkenti a hatékonyságot, ha azzal vannak elfoglalva, hogy utálják egymást.

És nem tudom, miért kellene ennek rontania a kommunikációt. Ha az mondod, hogy
"Kurva anyád, miért fosott a világra, hogy egy ilyen szart kommittelsz?!"
abból csak épp a lényeg nem derül ki, hogy mi a hiba. Az kiderül, hogy aki mondta egy ordenáré bunkó, de ez nem javítja a kódminőséget. Ezzel szemben az, hogy
"Nézd át még egyszer. A 40-edik sorban van egy nem inicializált változó, a 60-adikban meg egy esetleg túlírt tömb."
igen. Mindenki hibázik néha. Egy normálisan működő projektben a hibákat észreveszik, korrigálják, és aki hibázott, azt vagy segítik fejlődni, vagy elbocsájtják. De semmi értelme tahósággal ellenségeskedést generálni.

Az, hogy ehhez kell-e "CoC", vagy nem, más kérdés. Biztos van, ahol nem nagyon kell, pl. mert eleve nem engednek oda bunkókat, és van, ahol igen. De a normális kommunikáció célja pont az kellene, hogy legyen, hogy a munkához szükséges tényeket közöljük (azt, hogy a beküldött kód rossz és hogy hol rossz), és ne generáljunk zajt és ellenségeskedést.

Valószínűleg akkor van rá szükség, amikor nem egy jól összeszokott csapat csinál valamit hobbiból, hanem sokan pénzért, és annyira nem gazdag a megrendelő, hogy kizárólag olyan cambridge-i öregdiákokat vegyenek fel, akik előtte Eton-ba jártak.