( asch | 2018. 09. 11., k – 18:02 )

Azért a gyártásban van egy olyan know-how, meg beszállítói lánc, amit nem egyszerű a semmiből megteremteni.

Az sem véletlen, hogy a Tesla nem tudja a saját tervezett darabszámát legyártani, míg a már "becsontosodott" autógyártók kapcsán ritkán lehet ilyen problémákról hallani. Nekik megvan a tapasztalatuk, hogy hogyan kell a teljes láncot működőképesre összerakni, és pontosabban meg tudják saccolni, hogy hány autót képesek gyártani.

Na meg nem kell a tőzsdei zsonglőrködés miatt folyamatosan kamuzniuk sem. Emiatt a folyamatos kamuzás miatt én sokkal kockázatosabbnak érezném a Teslába fektetni, mint mondjuk VW részvényeket venni. Még a dízelbotrány árnyékában is.

Szóval azért azok a gyártók többek a brandnél. Lehet, hogy utoléri őket a Tesla ebből a szempontból, de egyelőre egyáltalán nem biztos. Legalábbis legutóbbi ismereteim szerint még mindig nem érte el a gyártás volumene a tervezettet. És ha valaha utoléri őket (nem megy előbb csődbe), akkor is várhatóan ez sokáig tartani.