( Bdede | 2018. 08. 31., p – 13:06 )

A gond-szigorúan szerintem- a következő:
Nincs munkaerő az IT -ben. Okosék -talán a gender divat miatt is- ránéznek a nemi eloszlásra. És jé, alig van nő. Bölcsen kitalálják, hogy ha csak fele annyi lenne a nő mint a férfi IT-is, akkor másfélszer annyi It-is lenne, így nem kellene annyit nekik fizetni. Voalá és lőn HR-Pr reklám.
Amúgy a dolog nem új pl. skandináv országokban ugyan ilyen Pr-reklámokkal akarja a szállító szakma becsábítani a nőket kamionosnak.
A gond, hogy európában kb. ugyanannyi nő tanul, dolgozik mint férfi. Vagyis nem "szűz", még soha nem tanuló, dolgozó munkaerő lépne be az IT-hoz, vagy kamionosnak, hanem valahonnan el lesznek csábítva.
Röviden: Ha a kampány sikeres, akkor majd máshol fognak jajongani. Ennek a kampánynak egyetlen pozitívuma az lehet, hogy a jelenleg "nőies" szakmákban, a keletkező munkaerőhiány miatt bérek elkezdenek felfele menni. Az hogy esetleg, a nagy pénzek ígérete miatt ész nélkül, saját érdeklődésük, habitusuk ellenében, "férfias" pályára menő nők később majd megbánják, frusztráltak, majd "idegbetegek" lesznek, kurvára nem érdekel senkit.
Alapvető problémát, miszerint a munkaerő piacra beérkező új (fiatal) munkaerő minden évben egyre kevesebb, jelenleg senki nem tudja megoldani.