( SzBlackY | 2018. 06. 14., cs – 17:55 )

A kerék analógiánál maradva: a SysV egy fából készült kerék egy lovaskocsin. Tette a dolgát, idővel rájöttek, hogy ha egy fém gyűrűt tesznek köré, akkor biztosabb lesz (ez mondjuk az összes nem-pid 1-ként futó service monitor daemon, pl. pont az OpenRC is), megtanulták, hogy a küllőket milyen alakban/elrendezésben érdemes rátenni, ha sebességet akarnak, ha menetbiztonságot vagy ha a kerék tartósságát akarják. Semmi gond vele, faék egyszerűségű, kicsit zötyis vele az út, ennyit tud, kész.

Csak a lovak mellett elhúzott a világ egy modern autó képében, ami már nem gurul el fa kerekeken biztonságosan. Viszont a modern autóhoz ott van az (és innentől látszik, hogy fogalmam sincs az autókról :) ) alufelnis, dísztárcsás, választható téli és nyári gumikkal szerelt kerék, amin ott van a szelep, amin át fel lehet fújni, akár ott lehet a szivargyújtóra kötött kompresszor, hogy ha leereszt, az is orvosolható legyen stb.

És egyébként még legózható is az új kerék, a felnire olyan gumit teszel, amilyet akarsz, arra olyan szelepet, amilyet akarsz, olyan dísztárcsát, amilyet akarsz és olyan pörgős baszt (nem tudom a hivatalos nevét, az az idióta szar, ami pörög még egy sort a keréken, miután megálltál az autóval és semmi értelme nincs), amilyet akarsz; az más kérdés, hogy a legtöbben nem teszik, mert bőven jó nekik az, ahogy az kijött a boltból.

Az ulesfutest is a kereken keresztul tudod elerni, de lassan tankolni is csak a kereken at lehet. :D

Azok közül, amiket írtál, egyedül a journal az, ami nélkül a systemd, mint init rendszer nem megy. A többi mind a systemd ernyő-projekt alá tartozó komponens (így vannak közös kódrészei és egymás API-ját használhatják), amik mind opcionálisak és cserélhetők (logind helyett használhatod a ConsoleKit-et, udev helyett bármelyik udev replacementet, kdbus + systemd-bus-proxyd helyett a régi dbus-daemont, journalból mindent átirányíthatsz bármelyik syslog implementációhoz, alapból szerintem semmi nem szállítja engedélyezve a systemd-networkd-t, a systemd-ntpd-t, a systemd-resolvd-t, a .... A többi systemd-*d nagy része pedig D-Bus aktivált service, a letiltásukkal max. a rájuk dependelő dolgokat bukod, de azok meg mint a fehér holló).

semmi koze egy init rendszernek

Persze, mert a systemd projekt már rég nem csak init rendszer akar lenni, hanem egy komplett rendszer menedzser.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)