Szerintem is ez lenne a jó megoldás, én is ezt fejleszteném a gyártók helyében. A "kúton" egy robotrendszer cserélhetne minimális megállási idő alatt, ki se kellene szállni. Fizetés előfizetés szerint automatikus lenne. Így akár a mostaninál gyakoribb megállás is beleférhetne.
A leadott töltést mérnénk (esetleg hőmérséklet, áramerősség, visszatöltés paraméterei stb szerint korrigálva), az alapján lenne elszámolás. A szolgáltató garantálna minimális töltésmennyiséget és minimális kisütési és töltési áramot. Az elöregedett akksikkal a usernek nem lenne dolga, hanem a rendszer része lenne a reciklálás.
Az autók mérete szerint lehetne bennük 1-2-3 stb standard cella, így lehetne skálázható a rendszer kisautótól böhöm sportlimuzinig.
De valószínű, hogy ehhez sem lenne elegendő lítium és marad a szintetizált üzemanyag. A szintetizált üzemanyag CO2 mérlege 0, teház CO2-re optimalizálást ki kellene hagyni a buliból. A többi károsanyagot akkor jobban le tudnánk nyomni.