( kovi | 2018. 01. 22., h – 10:11 )

benzines volt az enyém is, a típust érintő hibákon felül problémám nemigen volt vele. tíz éves volt. egyéb adatok miatt idén lett volna vezérlés csere [és egy tisztességes listát írhatnék ide], ez volt a kiindulópont. meg az, hogyha két év múlva megfutom ugyanezt az autócsere kört akkor az idén beletett pénz addigra küszöbre tett pénzzé változik, miközben az autó ára még kisebb is lesz mint most. ez volt a második lépcső. az apróságok már emellé jöttek, így született meg a csereigény. két év múlva tutira lecseréltem volna, nekem komoly szükségem van a rendelkezésre állásra, alkalomadtán külföldre is gurulok, 12 éves autónál ez mind lutri lenne.

belső méretek: széltében 7-8cm-rel szűkebb, ez pár centiméterben megérezhető természetesen belül is - bár látszólag törekedtek a maximális belső térre. azonnal kiszúrtam, ahogy beültünk előre, de mivel a Jetta belső tere akkor is megfelelő volt ha a 150 kilós apósom ült mellém, ehhez képest ez az -érzésre- 4/5cm nem nagy érvágás. az asszonynak pl. fel sem tűnt. a gyerek hátul jobban fér, mint a Jettában, piszok nagy hely van a lábának. ha hátul három ember ül, ott széltében is picit nagyobbnak tűnik a Jettánál. furcsa, mintha a hátuljára gyúrtak volna. a csomagtér majdnem ugyanaz, 177 centimmel behajolva alig érem el az üléssorral érintkező alsó élt. utastér minőség: nekem "bőrkormánnyal", variált kárpittal ránézésre egykutya. érzésre a Rapid annál finomabb, ahol puhának kell lennie ott puha, ahol merevnek ott merev. dehát a kettő között van 10 év mind "divatban" mind az elvárásokban.

egyebek, gyorsban: a Rapid súlyra könnyebbnek érződik, bár nem az, szóval nem tudom miért érzem. talán azért, mert pl. az ajtajaiban kevesebb anyag van, ezt nyitáskor érezni. vagy nem tudom miért. a futóműve másképpen viselkedik, de ezt nem tudom a Rapid sarának mondani, hiszen a Jetta futóműve mindenféle rizsától mentesen szerintem a világ egyik legjobbja. ültem már jóval komolyabb gépben, vezettem már prémium Hondát, BMW-t, amerikai szarokat, de a Jetta lábaihoz képest azok a kanyarban sincsenek. szóval ezt a futóművet szokni kell, mert más. a 10 év múlásához viszonyított belső technikai fejlődésen nagyon meg tudnék lepődni, ha nem ülnék folyamatosan mindenféle más autóban is. annyit tudok még most erről a részéről mondani, hogy kényelmesnek tűnik a műszerezettség. esetenként túl kényelmesnek, pl. a ráfutás előrejelzésére bepirosodó felkiáltójelező figyelmeztető cucc szerintem veszélyes kényelemre tudna szoktatni. a start-stop mondjon le, első dolgom kikapcsolni. ez az autó már tényleg tele van légzsákkal, nem csak az érzékelési pontokon lévő airbag jelvényeket kell számolni. a térdemnél lévő légzsákokat feleslegesnek érzem, de a gyereknél lévőnek nagyon örülök. menettulajdonságait tekintve természetesen húzósabb, mint egy 1.6 szívó - a 6 sebességes váltónak köszönhetően meg főleg. fogyasztása az első 200km megtétele után olyan 85-90%-a a réginek. ahogyan beülsz Jetta után, tényleg megvan az otthonvagyok érzés, nem csak költői túlzás volt.

hirtelen ennyit tudok mondani, de ezek csak olyan első megtapasztalások. várok egy hónapot és majd akkor lesz érdekes.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS