( trey | 2017. 12. 22., p – 07:43 )

Kevered a dolgokat szerintem. Amikor te azt látod a Twitter-en, hogy ott hibákat jelentenek be, akkor azokat általában rég jelezték már az érintett cégek felé.

Főként biztonsági hibákat jelentenek ott be, de ha megnézed a disclosure timeline-ját egy-egy hibának, akkor azt láthatod, hogy a felelős közlés miatt azt akkor már rég jelezték a gyártónak.

Egy-egy ellenpéldából felesleges messzemenő következtetéseket levonni. Minden Ubuntu kiadás release notes-ében ott a megjegyzés és a link, hogy HOVA KELL bejelenteni a hibát:

https://help.ubuntu.com/community/ReportingBugs

Első lépés, hogy készíts egy Launchpad accountot. Kifejezettek ki van emelve, hogy ha nem bugot akarsz bejelenteni, hanem támogatást akarsz kérni, akkor menj a mindenféle support csatornára - Ask Ubuntu, IRC csatorna stb.

Még egyszer: a bugreport és a support kérése nem ugyanaz. Hibát bejelenteni a megfelelő módon és helyen kell. Úgy lesz hibajegye, úgy kerül a megfelelő team-hez, úgy tud a fejlesztőcsapat további infókat kérni, úgy tudják kiadásokhoz rendelni, úgy tudnak súlyossági besorolás alá tenni és minden egyebet úgy tudnak vele megcsinálni, amit egy bugtracker-ben lehet, de nem lehet egy fórumon.

Egyébként aki a napi munkája során használ bugtracker-t, az tudja mi a különbség mondjuk egy vBulletin meg egy Mantis közt.

Akinek nincs fogalma, az nézzen utána. Nem hiszem, hogy neked mesélnem kéne neked ezeket, szerintem egyszerűen csak trollkodsz.

--
trey @ gépház