( jeriko | 2017. 12. 18., h – 17:46 )

Ez nem egy elképesztő ritka szituáció, hanem egy egetverő nagy baromság. Arról miért nem beszélünk, hogy emberi sofőr hasonló szituációban milyen döntést hozzon? Azért, mert az emberi sofőr ilyenkor már rég elvesztette uralmát a jármű felett, esetleg ész nélkül tapossa a féket vagy szeme elé emeli a kezét, de semmiképp nem azon filozofál, ugyan melyiket üsse el...

Az az önvezető rendszer, ami képes arra, hogy vészhelyzetben, esetlegesen egymásnak csapódó autók között, amikor a technikai paraméterek mind a határértéken táncolnak (fék, megcsúszás, felborulás, félrerántott kormány) figyelembe vegye a többi résztvevő (felnőtt, gyermek egyéb) váratlan mozgását is, és az alapján számoljon ki lehetséges végkimeneteleket amelyekre még hatása is van (irányítani tudja a járművet) az nem kerül ilyen szituációba, hiszen volt a jelenleginél korábbi időpont (akárcsak tizedmásodpercekkel korábban), amikor ezeket ugyanúgy ki tudta számolni sokkal kisebb (vagy semennyi) személyi sérüléssel.

Ilyen szituációnak annyi a realitása, mint hogy helikopterről embereket pottyantgatunk az önvezető jármű elé 3 méterrel...