( cherockee | 2017. 12. 12., k – 12:58 )

Abszolút nem értek az autókhoz, de pár éve egy Bosch mérnök magyarázta egy kis társaságban, hogy náluk is van olyan fejlesztés, hogy az x márka autóiban y év kopás után z paramétereket állítja az elektronika (itt jön hogy nem értek hozzá, de gyújtásról és benzin keverékről volt szó előtte), és ebből a vezető nem érez semmit, a célja ugyan annak a menetérzésnek a fenntartása. Mivel nem értek hozzá, nem tudom ez jár-e többlet költséggel a vezető számára, és azt sem tudom, hogy a vezetők tudnak-e róla, kapcsolható-e ("ne fogyassz többet nyugodtan rázd a kasznit jobban"), de ezt is simán rá tudja fogni az Apple hasonlóra.

Abban sem vagyok biztos, hogy sokaknak a gyorsaság fontosabb, mint az aksi élettartama a hétköznapokban, és így rá lehet fogni, hogy a sebesség érzet miatt új telefonra váltás egy mellékhatás, a cél a napi használat könnyítése. Én downclock-oltam már laptopot azért, hogy hosszabb legyen az aksi élettartama, bár amennyire tudom ez kb. értelmetlen egy jó governor mellett, több magos processzor amúgyse fűt feleslegesen, stb. pár éve mintha lett volna róla szó, hogy a gyorsabban, max gázon elvégzett számítás összességében kevesebb aksiba kerül, mint a kisebb teljesítményen lassabban elvégzett. ÓRIÁSI FIXME, csak hangosan gondolkodok.