( xclusiv | 2017. 09. 18., h – 22:09 )

"Mikor beleteszik az iPadbe, megnyilik a lehetosege az animalt karakteres call centernek. Jelenleg van a klasszikus telefonos CC, a chat alapu jon fel ("mint a kib@szott higany"). Videochates CC elkepzelhetetlen, foleg open office-ban, nem mellesleg a kollegak se biztos, hogy szivesen vallalnak az arcukat.
De ha mindenki kap egy iPad-et, akkor azon egy animalt karakteren keresztul tud majd sokkal emberkozelebbi segitseget nyujtani a sajat szemelyisege felfedese nelkul."

Óhe...
Na kezdjük ott, hogy video call centerre valójában nincs is igény. A chat-re azt mondom, hogy annak lehet valami reális felhasználása, pl. linket átadni így nyilván egyszerűbb, mint lediktálni.

De a video call center, na az teljesen fölösleges. Ha beszélni akarok valakivel, akkor arra vagyok kiváncsi, amit mond, és nem arra, ahogy mondja.
És hogy egy animált kakival, vagy épp egy animált "Helpdesk Bélával" történő kommunikáció ehhez bármit adna, azt nehezen tudom elképzelni.
És itt a legnagyobb para nem is az arc vállalása, mert azt megteszik szaküzletben is, nyilván call centerben is van az a pénz. A fő probléma - ,ár azon kívül, hogy nincs is rá igény - inkább az, hogy amikor be videotelefonál a kedves ügyfél, akkor a kollega arcára "ne üljön ki a facepalm". Mert ha kiül, hát az szopó, akkor az ügyfél is látja a képernyőjén, hogy itt bizony ő hülyének van nézve.