Először is: az üzemanyag áfája nem olyan egyszerű áfa-szempontból, hogy levonom és kész (ld. itt).
Másrészt ha áfás lesz, akkor ugyebár ő is áfás számlát fog adni, aminek az áfáját a "vevő" szintén nem állíthatja szembe a saját számláinak áfájával.
Harmadrészt az egyszeri utas azt fogja látni, hogy 27%-kal többet kell fizetni az egyiknél, mint a másiknál. Az utas aztán nyilván nem a +27%-ost választja.
KATA vs. EVA: ha áfamentes KATA-s vagy, akkor évi 12 misi bevételig mentes vagy mindennemű befizetéstől, csak a havi 50ezret kell fizetned. Számítsd ki, hogy az 50ezer forint közteher mennyi bruttó fizetés közterhével (szja, nyugdíj-, egészségbiztosítási-, nyugdíjjárulék, szocho) egyezik meg. Ha esetleg lusta vagy számolni: itt van egy példaszámítás. Illetve EVA esetén a bevételed 37%-át kellene fizetned. Szerény számításaim szerint kb. 135ezer forint 37%-a 50ezer forint. Ha havonta nagyobb a bevételed, mint 135ezer, akkor az 50ezer forinton már túl is léptél, és rögtön jobb a KATA. Nem tudom, hogy egy taxis éves bevétele mennyi, de nem gondolnám, hogy a 12 milliót (évi 1 millió) túllépi.
/Persze itt feltételeztem, hogy (majdnem) mindenről rendesen ad számlát :)/