( gyu | 2017. 06. 18., v – 02:32 )

Hát... Van az a pénz, amivel lehet kompenzálni az oncall-t.
A kérdés, hogy a munkáltatód is korrektül kompenzál-e?
Kiderült-e az interjú folyamán, hogy részükről van ilyen elvárás?

Rengeteg negatív példát hallottam suttyó magyar cégekről.
Ebben a fórumtémábana volt egy másik hosszabb megjegyzésem:
Ott pont leírtam, hogy Magyarországon hol dolgoztam versenyszférában.
Nem akarom még egyszer leírni. Még reklám lenne! :)
Sőtt, én magam hallottam olyan pletykákat is, hogy volt annak a cégnek is "sötétebb" időszaka bizonyos kompenzációk rendezésének módja terén. (Mondhatni, ami még máig nagyon sok cégnél otthon a "szokásos")

Annyit mindenesetre el tudok mondani, hogy amikor 2014-ben elkezdtem ott dolozni. Addigra ezeknek a nem-profi dolgoknak nyoma sem volt!
A Support csapatnál természetes volt, hogy van oncall. Ez az interjún előre tisztázva volt.
De már azt is korrektül kompenzálták, hogy azokon az estéken amikor oncall voltam, egyszer sem mertem 6 korsó sörnél többet inni.
(Egyszer meg is esett, hogy már a 7 korsó közepén voltam. Mentségemre szóljon, pont a cég fizette a sört és így nekünk kvázi ingyen volt, és akkor meg ki számolja... és aztán 7 közepén átnyújtottam Tomi kollégámnak, hogy lesz szíves ő befejezni, mert ki nem öntöm, viszont oncall alatt azt már felelősséggel nem tudom felvállalni.)
Meg azt is korrektül sőtt, kifejezetten jól kompenzálják, ha mégis felriaszt valamelyik pro-csomagos ügyfél az éjszaka közepén.

Szóval, amire szerintem NagyZ célozni próbált: hogy ha ilyesmivel mentegetőznöd kell, akkor lehet, hogy a work-life balance-odra nem annyira vannak a munkahelyednél tekintettel.

Említett cégnél pl. tipikusan az volt, hogy ha valaki oncall-ban beriasztott, akkor eszedbe se jusson másnap hajnali fél 10-es a standupra besietni! Pihend ki magad! Ha fáradt vagy az neked se jó, nekik se jó!
(Meg persze ne ragadjon be nálad infó, úgyhogy dokumentálj le mindent, még akkor frissen! Ha másra nem is gondolsz, akkor legalább erre az egyre: Ameddig azt megcsinálod, az is még a "szorzóval" számolt időből megy! ;-) )

Ha meg vészhelyzet korrektül elhárítva, dokumentáció elkészítve...
Akkor ne huppogj, hanem ALUDJ és pihenj! ;-)