( VincentV | 2017. 06. 03., szo – 15:54 )

Szerintem kicsit túlgondolod ezt a dolgot. Egyik bolt sem foglalkozik ezzel, nagyon kemény árverseny van, pláne az online piacon, ahol két klikkeléssel megtalálod hol a legolcsóbb a termék. Egy ilyen szituban azt gondolni, hogy a te értékelésed hatására közel 20%-al emelkedik az ár, egyszerűen naivság :)

A webshopok általában API-kon keresztül kapcsolatban vannak már a nagykerekkel, figyelik a készletet, az árakat, és teljesen automatán vagy közel automatán mozog minden, mert ugye saját raktárkészlete a kiskereknek már nem nagyon van. (Azt zárójelben hozzáteszem, hogy tippem szerint informatikai vagy szórakoztatóelektronikai/háztartási eszközről lehet szó, és nem pl. csempéről amit valami tüzépen vettél, ott persze máshogy mennek a dolgok.)

Szóval ne gondolj semmilyen ármányra, egyszerűen lefutott egy script, ami körbenyalta a beszállítókat, az olcsó helyről elfogyott az utolsó darab is, a következő a listában meg az XY nagyker volt, ahol van még Z darab a termékből, 18.75%-al drágábban, így ennek megfelelően módosult az ár a kiskerben is. Mindennapos dolog.

Egyébként már olyat is olvastam ezzel kapcsolatban, hogy valaki sokat nézegetett egy terméket (naponta többször megnyitotta az oldalt), és megemelkedett az ára, persze biztos ettől... :) Butaság, nincs ilyen, éhen is döglenének a kiskerek ha ilyen megoldásokat alkalmaznának.

A jövőben pedig ha van rá időd/kedved, nyugodtan hagyj review-t, nem kell ettől félni. Lehet hogy majd egyszer jön egy olyan szép világ, ahol valaki online el tud adni valamit +20%-os árréssel is, amit ilyen módszerekkel kalkulál ki, de egyelőre nem járunk ott. Addig pedig nagy segítség tud lenni egy valós értékelés a többi vásárlónak.