( Hiena | 2017. 04. 16., v – 21:43 )

Először is válasszuk szét a tudományos elismertséget és az oktatást. Találkoztam egyszerű főiskolai oktatóval akinek még 2x év után is perverz örömöt jelentett, hogy a kurzus leghülyébb diákját is legalább 3-assal rugdossa át a vizsgán. Ugyanakkor találkoztam ennél sokkal több olyan magasan képzett több doktorival rendelkező "tudományos szakemberrel" aki lesajnálta és nettó hülyének nézte a diákjait, vagy azt aki nem szakmabeliként akart valamit a szakmájáról megtudni. A fő probléma, hogy aki minden éber órájában oktat és okít, annak nincsen ideje publikációkat, disszertációkat, saját kutatásokat reszelni.
Azt mondom, ne a belső elismertség számítson, hanem a kiszóródási ráta, a végzettek által elért szakmai eredmények, és a diákok eredményei. Lehetne egységes felsőoktatási kompetenciafelmérés. Töltsön minden BMEs, GaDes, OEs, DUEs, ugyanazon szakon ugyanazon tesztet. Lehet, hogy igen komoly meglepetések lennének.
Az adott szak hasznosságát piszok egyszerűen lehet mérni, műszaki területek (biológia, fizika, kémia, matematika), oktatás, egészségügy, rendészeti területek, ezek a hasznosak, amit létkérdés támogatni. Az összes többi olyan töltelék amit a piacnak kellene eltartania. Azt az intézményt ahol az ideológiát és a politikát beviszik az oktatásba, (sajna műszaki területen is van ilyen), felgyújtani és felsózni a helyét is. A probléma, hogy az országot politikusok vezetik és a pénzosztást is politikai alapon kontrollálják.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "