( peterson | 2017. 04. 04., k – 08:17 )

Alapvetően egyetértek, DE!
Az MS beágyazódása nem ok, hanem okozat. Kicsit rekurzív de az: már egy-két szakmai(!) generációval ezelőtt elindult, és mélyen a gyökerekben van, tehát nem az MS-t kell kitakarítani azoktatásból, hanem a tanári képzést kell átalakítani.
Egyébként (bár nem szeretem) de az MS termékeknek is van létjogosultsága.
Ők másképp fogták meg a piacot. Teszem hozzá nyereségesebben. :)

Magam is számítástechnika tanárként végeztem, és világosan láttam/látom, hogy a múlt technológiáját tanítják a jelenben olyan embereknek, akik a jövőben fognak dolgozni.
Az informatika k*va gyorsan fejlődik. A tanárok nem.
Ez nem azért van, mert rosszak a tanárok, sőt. Azt látom, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel, amit tehetnek megtesznek.
De nincs biztosítva a tanár szakmai továbbképzése, a tananyag és vizsgakövetelmény nem követi a technikát, és nincsenek labor környezetek, nincsenek megfelelő eszközök, és meg sincsenek fizetve.
Valamint lássuk be, hogy egy közepes iskolában a számítástehnika tanár közfelkiáltással rendszergazda is egyszerre.

Ha jól akarjuk csinálni, akkor szerintem az alábbi célokat kéne megfogalmazni:
- számítástechnika tanár képzés renbetétele: ott kell egyenlő arányban tanítani az oprendszereket, és célszoftvereket!
- laborkörnyezetek biztosítása: gépterem, teszt rendszerek, gyakorló HW és SW környezetek, hálózati eszközök.
- laborkörnyezetekhez fizetett, erre a célra alkalmazott üzemeltető, aki a tanárral partnerként összedolgozik ('urambocsá üzemeltető csapat)
- tisztességes fizetés a tanárnak
- továbbképzés a tanárnak
- vizsga követelmények általános irányba terelése, hogy ritkábban kelljen, és akkor is könnyebben alkalmazkodjon a változó IT környezethez
- +az apró: eszközök: vizual tábla, HW, stb...

Tudom hogy ez álom, de _szerintem_ középiskolában ez lenne az irány.
Azt is tudom, hogy mindez _csak_ a számítástechnika oktatásra vonatkozik.
Az MS kigyomlálása az általános és közép iskolából nem cél kell legyen, hanem következmény.

---
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."