( SzBlackY | 2017. 04. 01., szo – 08:13 )

Ott kell pedig a legszexibb.

Továbbra is: melyik legszexibb? Mert akkor mindenből mutassuk be a state-of-the-artot, és a 8 általános, 4 év középiskola, 3+2 év egyetem és 3 év PhD is kevés lesz - és mire ezeket mind elvégzi, 20 éves technológiákról beszélünk - beszédes, hogy a Cortana Intelligence Gallery-n 4 iparág szerepel...
(egyébként engem pl. nem lehetett lenyúgözni az ML-lel, nagyon kis mintás [1 darab] felmérésem szerint a mesterséges intelligencia, machine learning stb. azoknak a kedvenc "dehátezleszajövő" kategóriája, akik nem rendelkeznek természetessel, így mondjuk előítéletes vagyok... off: annyira megvan az a jelenet, ahogy a fenti minta, az oroszlán, a bádogember és a madárijesztő megállnak Óz előtt: ... "és te, madárijesztő, neked nem kell szív, eddig is volt szíved. És te, ember... tessék, itt egy Cortana-s eszköz" :) )******

Szerk.: ******** természetesen nem azt akarom mondani, hogy az MI kutatásnak nincs értelme és hogy nincs mögötte nagyon komoly munka. Csak azt, hogy ismerek legalább egy embert, aki jajúristenMI-tmindenhova, mert a marketing anyagokon nem jut tovább, és nem tudja, hogy ezt is hajtja valami és vannak határai, nem mindenre alkalmas.

De ugyanígy nem tudnának lenyűgözni a locsemege féle HW dolgok, forrasztgasson drótokat az, akinek kedve van hozzá :) Engem speciel azzal lehetett lenyúgözni, amikor láttam, hogy egyszerűen meg tudom oldani az éppen felmerülő problémáimat és ha nem is feltétlenül kevesebb energiabefektetés, de mindenképp szórakoztatóbb programot írni a probléma megoldására, mint megoldani a problémát :)

--

Továbbra is elsősorban a felhasználókra (nem infó szakok!) koncentrálva: a Machine Learning egy eszköz, amit ráadásul ma még többé-kevésbé el kell előlük rejteni, és domain expertek és IT-sek megoldják okosba' (ha jól emlékszem, egyszer linkelted a MOL-os leírását ennek a projektnek, és úgy rémlik, a MOL IT és az MS IT együtt lőtték össze a rendszert a MOL-os szakértőkkel), és épp ezért egyelőre eléggé rétegigény.
Rossz a név memóriám, de itt a HUP-on szokta valaki írni, hogy dehátmilyendologmár, hogy kikerülnek emberek gimnáziumból úgy, hogy nem tanultak PowerBI-t terabyte-os adatbázison - ha valaki azt mondja, hogy a következő félév elejéig rakjak össze egy terabyte-os nagyságrendű, valósnak tűnő adatokkal teli adatbázist, meg lennék lőve, mert a többségnek nincs ennyi (strukturált) adata - és épp ezért a PowerBI-t sem tudja rendesen használni és kihasználni (PowerBI site-on 10 iparág szerepel).
Ugyanígy egyébként az Access/adatbáziskezelést is kivenném a francba az oktatásból, mert látom, hogy az egyébként tényleg szépen táblákra bontott, összekapcsolható adattáblákat bevágják Excel-be (JÓ ESETBEN külön munkalapra) és ott használják, mert ott lehet színezgetni. És akkor már hasznosabb lenne, ha tényleg értenének az Excelhez/táblázatkezelőhöz, hogy legalább egy eszközt ismerjenek, és ne az legyen, hogy kettőt nem.

Nincsenek (szerintem) túl magas elvárásaim velük kapcsolatban, de vannak dolgok, amiket _muszáj_ lenne tudniuk, de láthatóan nem tudnak: a fentebb említett "hogyan hivatkozunk a weben"-től kezdve mondjuk azon keresztül, hogy a pendrive nem háttértár, csak adatmozgatásra jó, odáig, hogy legyen backup, a cégben meg kérdezzen rá, hogy milyen back-up van, és hiba esetén hogy tud visszaállítani. Nekünk ezek triviális hülyeségnek tűnnek, de amikor N munkaórája megy el arra, hogy egy véletlenül törölt fájlt újra megcsináljon, ahelyett, hogy visszaszedné backup-ból a legutolsó mentést (vagy rákérdezne az IT osztályon, hogy van-e egyáltalán), az baj.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)