( SzBlackY | 2017. 03. 31., p – 19:41 )

Nem is azt mondtam, hogy az informatika órákat töröljék el. A javaslatom az, hogy algoritmikus gondolkozást és arra épülő programozást kéne kizárólag oktatni informatika órákon, egészen a ma legszexibbnek számító dolgokig. Robotok, Machine Learning, beágyazott motyók: amitől csak csillog a szem. Az informatika alkalmazott része a szaktárgyi és osztályfőnöki órák része legyen.

Általános és középiskolákban én meg csak a szexi dolgokig sem mennék, simán algoritmizálás, kódolás stb. (normális óraszámot úgyse fognak soha adni :( )

Szerk.: pont azért, amit fentebb locsemege irt... bármilyen irányba bármeddig el lehet menni, és semmi nem lesz mindenkinek hasznos, ha választhatatlanul specializálsz.

Viszont az "alkalmazott informatika" legyen az összes tárgy része elvvel maximális egyetértek: ma ugye van az a marhaság, hogy informatika óra keretében a könyvtári katalógusrendszereket magyarázzák - tök feleslegesen, mert már mindenhol digitális, az index szekrényeket meg már rég felgyújtották. Cserében annyira nincsenek önnáló vagy csoportos munkához és úgy általában az intelligenciához (mármint amit az IQ-val mérünk!) szokva a tanulók, hogy egyetemen állandóan magyarázni kell, hogy a "Forrás: internet", "Forrás: Google" és a "Forrás: [google találati lista url-je]" hármasból mindhárom katasztrófa, és ez nem így működik.
Márpedig ezt a skill-t (információ keresése az interneten, url-ek fogalma - amit garantáltan MINDEN NAP fog MINDEGYIK hallgató használni) tényleg bármelyik (még az Ének-zene is!) szaktárgy keretében lehetne oktatni - csak a tanterveknek és a tanári hozzáállásnak kéne változnia.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)