( seferbt | 2017. 01. 07., szo – 23:21 )

Az a helyzet, hogy általában PR okokból nemnagyon lehet olyat mondani ügyfélnek, hogy "nézdmár puff kilőttem a gépet alólatok" vagy hogy "nézdmár miközben épp mondtam hogy neeeeeeee a főnök mégis rányomott az initalize partionra az iscsi köteten és a partició visszarakáshoz kerestünk toolt".

ez így van. sőt, a kedves ügyfél jellemzően abba ilyenkor nem gondol bele, ő is simán eltol dolgokat a saját munkájában. Ez persze nem mentség, csak ha elmondod az igazat, akkor jó eséllyel jön habzó szájjal, hogy hogy lehetsz ekkora baromállatidióta. Mintha a saját szakmájukban nem szúrnának el semmit. Csak legfeljebb nem annyira látványos, vagy feltűnő.

de hogy ontopic is legyen:
jó pár éve egy elég nagy, és elég alacsony ügyfélirrítációs ingerküszöbbel rendelkező rendszer (pár másodperces kiesés esetén is elkezdtek füstölni a telefonok, hogy mi volt ez a kiesés) előtt lévő, 2 node-os nginx reverse proxy cluster-t frissítettem.
Jellemzően mindig az A node volt az aktív (az esetek 99,99%ában), így a frissítést a B node-dal kezdtem, mint már annyiszor. És nem néztem, hogy a cluster melyik tagja az aktív node éppen. Igen ám, de valamelyik kolléga, valamilyen okból átbillentette a clustert pár napja valamiért, és úgy maradt. Így a B node volt az aktív node. Én meg annak rendje és módja szerint a gépet befrissítettem, és újraindítoittam. A clusternek meg azért kellett pár másodperc, mire átbillent. Ooops... Kérdeztem a kollégákat, hogy oké, akkor most mi van? Mi lenne, semmi. Pár másodpercig nem volt kép, esetleg kockás volt a TV-n.