( zeller | 2016. 12. 27., k – 21:45 )

Válasz yoursoft üzenetére

Az Almex előtt/vele egyszerre volt a letépős slejfni, amivel szintén kellőképp lehetett trükközni - és sajnos egyik sem felelt meg az igényeknek - a slefnit át kellett tintával írni egy árváltozáskor, az Almex-hez tudni kellett fejből a teljes díjszabást Ft-ra, az összes kedvezménnyel együtt (vagy nézni az adott vonalra érvényes táblázatot) - és még egy rakat baja volt az Almex-es jegykiadásnak.
Az elektronikus kütyüvel az elszámolás is gyorsabban ment, illetve sok olyan kényelmi/adatgyűjtő szolgáltatása volt, amire a Volán társaságok igényt tartottak - és persze elég volt a vonal megállóinak hivatalos nevét tudni a jegykiadáshoz, ami azért jóval egyszerűbb, mint a teljes, és gyakran változó díjszabást megtanulni - mondjuk tucatni vonalra, merthogy a sofőrök jelentős része nem csak A-ból B-be meg vissza fordákat csinált.
A vasúti kéregjegyeket én is sajnáltam, de ott is hasonló problémák voltak: az árváltozást nehéz volt velük követni (anno volt kétszer átárazott jegyhez is szerencsém...), nehéz volt az elszámolás a pénztárban, és alkalmatlan volt a viszonylati jegykiadásra.
A Postánál az egységes postai rendszer (mindent szkennel, vonalkód, estébé) az üf.kiszolgálás idejét picit növelte ugyan, viszont a backoffice időt megdöbbentően leredukálta, hiszen mig a hagyományos csak "stempli és elrak" esetben a küldeményeket még fel kell dolgozni "hátul" (könyvelten feladott küldeményeket ténylegesen könyvelni, utalványokat összesíteni, stb.), az elektronikus rendszerben ez már a küldemény felvételekor megtörténik - többet ülhet a dolgozó az ablaknál. Ja, és ez a rendszer teszi lehetővé az online nyomkövetést is, amit... hogy is mondjam, nem igazán az elsők között vezetett be a magyar posta...

Nem a rendszerek a lassúak sok esetben, hanem a munkafolyamatok nincsenek az eszközökhöz igazítva és viszont - szervezés és ssw-ergonómia az, amire nagyobb hangsúlyt kéne fektetni.
Egy régi példa: Anno a MATÁV tudakozóban a kezelők előtt OS/2-t futtató pécék voltak, célszoftverrel. A kezelő kiválasztotta, hogy milyen feladattal ültették be (belföld, nemzetközi, ébresztő, ha jól emlékszem...), aztán megkapta a felületet, amit _csak_ billentyűzetről lehetett használni - viszont baromi gyorsan. Keresési szöveget két kézzel beír, enter, mire a jobb kéz kiért a numerikus billentyűk fölé, megjelent a keresés eredménye egy számozott listában, számot beír, üf.-nek közben mondja, hogy "adom a számot", majd felfelé nyíl, és a kiválasztott hívószám már ment is hangbemondásra. Szussz, és jött a következő hívás meg az "Üdvözmömmibensegíthetek"...