> A jelenlegi 33-50%-os ajánlott arányokhoz képest kevésnek tartjuk
Uram atyám! Hol van 50% UX designer arány??? Szerintem ez sci-fi, vagy inkább horror. Nagyjából azt tartanám egészségesnek, ha olyan 10 fős fejlesztői csapatban aki UI-t is csinál legyen 1 integrátor, 1 QA engineer, 1 designer (UX és visual), 1 tech writer, 1 scrum master és 5 hardcore kóder. Ja és mindez úgy, hogy mind a 10 legyen jó kóder.
Emelett persze legyne egy design csapat ahonnan az alap doksik és portotípusok jönnek.
> De a UX-es definíció nem ez, UX szempontból az OS az kb. a disztróval kapott Desktop Environment.
Akkor beszéljünk a Desktop Environmentről. Az Ubuntu nem eg DE hanem egy OS disztró.
Az a szemlélet, hogy az OS a DE része szerintem totálgáz. Olyan mintha azt mondanád, hogy az autó kaszninak része a motor. A két dolog egymás mellett létezik. Nem illik és szakmai körökben nem is szokás ilyen hierarchiát megszabni.
> nyomást gyakoroljon a Rhythmbox-ra,
Ezt a nyomás gyakorlást te hogyan érted? Stukkert nem tarthatunk egy upstream fejlesztő fejéhez, a kutyáját sem ejthetjük túszként, a családi videóival sem tudjuk zsarolni... Kilóra persze meg lehet sokmindenkit venni, de nem mindenkit.
Hogy a RedHat mikor és mit csinált azt nem tudom (legalábbis nem írtad le), de az Open Source szoftver ipar nem így működik. A nagycéges világban persze ez megy. Jön a pénzeszsák és fizet. De ez nem egy disztribúciós modell hanem egy üzleti kapcsolat. Van ilyen a Canonical-nál is. Például a Qt Company-val egy ideje szerződésben vagyunk. De például a Chromium browser meg a Firefox, LibreOffice azok úgy jönnek amilyenek. Bugokat reportálhatunk, patch-eket küldhetünk, de nyomásgyakorlásról szó sincs és nem is lehet.
Az ilyen doksikat mint amit találtál egy műszaki evaluáláshoz lehet használni ami során eldönthető, hogy egy alkalmzást beguberáljon-e a disztróba a csapat avagy nem.
> A UX ugyanis tipikus co-located muri, és jóeséllyel Londonba kéne hozzá költözni.
Hehe :) Ja, co-located... a többi dizájnerrel. Mert a fejlesztők azok szana-szét vannak a nagyvilágban.
Az Open Source-nak amúgy annyi a jelentősége, hogy ez a modell az ami organikus és etikus...én ezért szeretem ezt az ágazatot.
> akik ezeket a resultokat nagy elánnal tudták ignorálni.
Jóvanmondjuk azért ne csináljunk úgy :) mintha minden UX dizájn és minden usability study maga lenne az arany betűkkel cirádázott mennyei igazság. Láttam én olyan doksikat amiket egy szilveszteri kabarében fel lehetne olvasni. Szóval néha a common sense többre megy mint a kicsavart és félreértelmezett usability study.
> Nem szépnek kell lenni egy dizájnnak, nem ez a UX, csak külső szemmel is logikusnak és hasznosnak, ez a művészet.
Szerintem egy kicsit túlspilázod ezt. De gondolom ez a szakmád és ebből élsz :) így nem veszem rossz néven.
Tudod én még akkor kezdtem a UI fejlesztést amikor olyan, hogy UX nem létezett. Egyszerűen azt tartotuk jó UI fejlesztőnek ako tudott, egyszerű, ergonomikusan használható, intuitív módon használható UI-t csinálni. AKi nem tudott az csinált valami mást. Aztán később jöttek a színes sálas, kopogós cipős, feszesnacis dizájnerek akik hirtelen mindent jobban tudtak... Mondjuk én hagytam őket. Néha tudtak jó dolgokat lerakni az asztara, de azóta is tartom magam ahhoz, hogy UI és UI komponens fejlesztése csak olyan mérnökökkel lehetséges akik maguk is érzik ezeket a dolgokat.
A UX dizájnereket én olyan rendszerben tartom fontosnak ahol sok cspat dolgozik együtt és kell valaki aki az egész rendszer konzisztenciáját öszefogja.
> ki és mire használ ubuntut a szakembereken kívül
Édesanyám óvónő és Ubunut használ (nem én raktam fel neki, hanem a sógor). Webezésre, képnézegetésre, VoIP-ozásra, doksik írására és olvsására, zenehallgatásra, filmnézésre használja.
Ahogy szerintem egy Desktop PC-t manapság a felhasználók bő többsége erre használ. Ironikusan fogalmazva, az OS a böngésző bootloadere lett. Ilyen szempontból egy átlag Windows júzer aki nem játszik és nem valami spec alkalmazést használ az nagyon vidáman elvan az Ubuntu-val.
A mobil platformon pedig nincs is más mint fullscreen app. Hol láttál te ablakos alkalmazást mobilon? Esetleg pár funkciót kipakolnak a side-stage-re, bottom/top edge-re. De full screen a világ már jó ideje. Szóval olyan rettenetesen sok interakció azért nincsen.