( fuligjimmy | 2015. 11. 14., szo – 17:14 )

Ha "netes" (telefon, fax, füstjelek, postagalamb, bármi egyéb) akkor van 14 napos elállás. Más esetben csak a hibás teljesítés miatti azonnali csere van (hibás, nem működik), 3 napon belül, ebben az esetben a kereskedőnek nincs választása, hogy javít vagy cserél. Cserélnie _kell_.
Elállás esetén nem írhatja elő/követelheti meg a kereskedő a bontatlan csomagolást. Bármily hihetetlen, de ez így van : ha veszel egy 2.000.000HUF-os tv-t (a vásárlás módja közömbös, a rendelés számít! bárhogy, de nem személyesen, különben nincs elállás), használod 12 napig, a 13-napon jelzed a forgalmazó felé, hogy vissza a cucc (indokolni sem kell), akár egy papírzacskóban is visszaviheted a tartozékokat (hiánytalanul!), nem követelheti az eredeti/bontatlan csomagolást, ugyanis a törvényben ez szépen le van írva, "ő" pedig nem mehet azzal szembe -ill. mehet, de akkor jöhetnek fogyatékosvédők, és rá fog faragni. Sajnos ez csak végfelhasználókra (ahol a vásároló természetes személy) vonatkozik.

Egy esetben lehet valamennyire igaz, az amit írtál. Ha viszonteladóként a nagykerbe viszed vissza. Ott viszont a nagykeren múlik, hogy visszaveszi e az adott terméket, eredeti vagy csökkentett áron, mennyi időn belül hajlandó (már ha) visszavenni, etc.