( mrceeka | 2015. 10. 04., v – 12:17 )

Egy kínai közmondás szerint a szeles helyen lakó emberek egy része szélfogót, másik része szélmalmot épít.

"a felhőláz nem kedvez a profilomnak."

Ez attól függ, hogy mi a profilod, illetve, hogy képes vagy-e a trendeket meglovagolni.
Az én meglátásom szerint a nyilvános felhő megoldások (némi általánosítással) azokat a munkákat teszik feleslegessé, amiket az informatika ma is nehezen tud megértetni-elismertetni: ezek tipikusan az adott cég üzleti tevékenységétől legtávolabb álló, legalapvetőbb infrastrukturális tevékenykedések.
Példa: kevés IT fog dícséretet kapni az Üzlettől azért, mert olyan ügyesen futtatja az ESEUTIL /MH-t a váratlanul újraindult Exchange szerver adatbázisain...

A mai, általam ismert nyilvános felhős megoldások általában több összetevősek a hagyományosokhoz képest. Emiatt a felügyeletük, hibakeresésük is nehezebb - bár ennek egy része az újdonságukból és az ebből származó tapasztalathiányból és az eszközök fejletlenségéből fakad.
Amúgy azon vállalatokban, ahol nyilvános felhős megoldásokra kezdtek áttérni, még nem láttam e miatt felszabadult IT állásokat.

Ezzel egy időben a cégek Üzleti részlegei egyre inkább igénylik a magas szintű (értsd: az Üzletet értő, azt szolgáló) IT támogatást. Ennek válságjelensége a "dark IT" térhódítása: egyre többször hallani, hogy az Üzleti vezető céges hitelkártyára IT szolgáltatásokat vesz kívülről, az IT kihagyásával. A belső IT akkor lesz relevánsabb az Üzlet szemében, ha segít az igényeket megérteni és rugalmasan, gyorsan (!) kiszolgálni.
Aztán tudja támogatni, helyi nyelven, a helyi sajátságok ismeretében. Ha ez utóbbit nem tudja megvalósítani, akkor az Üzlet szemében csak egy drága, lassú kerékkötő lesz a külső szolgáltatóval szemben.

Az általam ismert, nem reprezentatív adatok alapján kevés IT mondja ma azt, hogy az Üzlet elégedett velük -- ez bőséges fejlődési lehetőség az IT-nak, amire egy lehetőség, hogy az alacsony hozzáadott értékű (és egyben nem ritkán munkaigényes) tevékenységek helyett az Üzletet jobban segítő tevékenységek irányába mozdul el, növelve annak elégedettségét. Ennek egyik megvalósítási eszköze lehet a nyilvános felhő használata.

Üdv,
Marci