( igiboy | 2015. 10. 03., szo – 12:16 )

Ha jól-értem egy jól működő rendszert akarnak lecserélni úgy, mintha egy kapcsolót átkapcsolnának. Tapasztalataim szerint, ez nagyon ritka esetben jön így össze.
Ha annyira biztosak a felhős megoldásban, akkor adjanak egy tesztet. Kb. 1 év. Első körben 1-2 gépet átállítani rá. Fél év múlva még pár gépet +3-4 db. Kitapasztalni, hogy nem-e kell hálózati eszközöket cserélni, esetleg nagyobb netkapcsolatot venni, backup-net, stb... Kitapasztalni, hogy felhő hiba (de akár nem felhő hiba) esetén milyen a hozzáállás. Sajnos ilyen esetben sokszor tapasztalni, hogy ki van fizetve --> nem nálunk van a hiba --> le vagy szarva.
Tudatosítani, a döntéshozóval, hogy most X összeg egyik irányba váltani. Ha vissza kell váltani akkor Y összeg lesz ami szinte biztos, hogy Y>X később pedig Y>>X.
Milyen felelősséget vállal a felhőszolgáltató adatvédelem és adatbiztonság szempontjából? Ki felel olyan hibáért, hogy pl. egy rendszer azért dölt be, mert 1 éves hibát nem javítottak, vagy az Ő hálózatukban van épp hiba?
Aki jönni fog az hoz pár színes szagos prezi-t (mert már csak ez a menő, természetesen apple macbookpro-val, vagy mert coool a legújabb iPad-on demonstrálva), amiben az lesz, amit egy cégvezető akar látni, hogy milyen jó lesz neki és mennyivel olcsóbb lesz.
Kérdezz rá, hogy kell-e továbbiakban rendszergazda? Ha kell akkor szerintük milyen feladatokat kell ellátni majd a továbbiakban?