( VaZso | 2015. 02. 12., cs – 23:08 )

Szerintem oattila is arról ír - az ügyfél megkapja a T-től a VoIP-ként átvitt "Matáv analóg" (korlátozott, csak analóg kimenetként, hagyományos telefonkészülékkel használható) vonalat, vagy esetleg a VoIP előnyeit is ki tudja használni.

Én speciel néhány éve átmentem az Ephone-hoz. Most két külön analóg "vonal" megy a hagyományos készülékekhez, szükség esetén két párhuzamos kimenő hívást vagy akár két párhuzamos bejövő hívást lehetővé téve, az egyik készülék más számon is hívható. Rejtett hívószámmal hívóknak IVR menüt adok be és nem csöngetem meg a készülékeket, Internet hálózaton be tudok jelentkezni és (szolgáltató kihagyásával) felhívni a "vezetékes" készüléket.
Mobiltelefonos SIP eszközön is kicsöngenek bizonyos hívások, és sorolhatnám tovább.

Persze ezeknek a megoldásoknak jó részét egy átlagfelhasználó nem fogja tudni kihasználni, de néhányra azért lenne lehetősége.

Miért ne bonyolíthatna egy időben akár több hívást? Miért kellene külön fizetnie hívófél azonosításért?
Miért ne választhatna bizonyos kimenő hívásokhoz más szolgáltatót vagy akár több bejövő "vonalat"/telefonszámot? (Ok, ez a szolgáltató számára erős ellenérv.)
Miért kellene "távolsági" hívásfelárakkal élnie?

Sajnos az átlagügyfél ezekről nem tud, csak a hátrányok fogják érinteni...
...a szolgáltatónak pedig esze ágában sincs kiadni a hozzáférési adatokat, hűségszerződést kötni viszont annál inkább.