( BZoltan | 2015. 02. 07., szo – 12:00 )

Ezzel nem értek egyett. Teljesen átlagos emberekkel el lehet beszélgetni a fair trade kávékról, organikus tejről, fenntartható fejlődésről. Ennek mindnek része a közösségi teljesítmény. Nemcsak meggyőződésem, te konkrétan és tényszerűen tudom is, hogy van a fogyasztóknak egy jelentős szegmese akik fogékonyak az ilyen sztorira.

Az, hogy milyen picai részesedés a cél azt nem tudom.

Az Ubuntu Desktop "piaci" részesedését senki nem méri, mert ingyenes termékként nem piaci résztvevő. A becslések 1-3% közé teszik, ami szerintem inkább 1%. Ha ezt célozza meg az Ubuntu az okostelefonok picán akkor az nagyon szép lenne. 2014-ben 1.3 millárd okostelefont vásároltak szerte a világon. Ennek egy százaléka is 13 millió. Egy év alatt. Én azt mondom, hogy ha a piac 0.1%-t sikerül az ubuntu phone-nal megszerezni, akkor az 1.3 millió eladott telefont jelenti. Viszonyítás képpen a Nokia N900 a teljes élettartama alatt 750 ezer példányban került piacra. Az N9 2011Q4 és 2012 évben 1.4 millió példányban kelt el.

Nem hiszem, hogy logikus dolog egy platform irányát rossznak tartani pusztán azért mert az első évben nem a világuralom a célja, hanem a tisztes szereplés és jelenlét.