( uid_15483 | 2015. 01. 16., p – 10:35 )

"Látok embereket szoftverfejlesztéssel foglalkozni."

Kb 9 éve dolgozok szoftverfejlesztőként.

"Azt is, hogyan hárítják le magukról a feladatokat."

Rossz emberekkel ismerkedsz.

"Azt pedig számos szoftverfejlesztőtől elhangzott, hogy a fejlesztők nem szeretnek hibát javítani. Nézzél szét a levlistákon."

Ha 10 ember azt mondja, akkor az úgy is van? Van aki szeret javítani, van aki nem. Embertől is függ, hibától is, kódbázistól is. Ez személyes tapasztalat, nem csak olvasgatok róla. Egyébként a miheztartás végett eddig a hiba *keresésről* volt szó, nem a javításról. Nem összekeverendő a kettő.

"Ha pedig nem szeretnéd folytatni, nem kell szar kifogásokat keresni. Elég ha nem válaszolsz."

Nehéz szó nélkül hagyni a ferdítésekkel és féligazságokkal teli hozzászólásokat, ha már egyszer beleszóltam a szálba...

Ha egy 3 emberes szoftverfejlesztő vállalatról vagy csoportról van szó, akkor valószínűleg mindenki csinál mindent. Jó esetben tervez, programozik, tesztel, hibát javít, dokumentációt ír, telepítőt ír, tartja a célközönséggel a kapcsolatot, stb. Ilyenkor tényleg a fejlesztő dolga a hibakeresés ha tetszik, ha nem.

Ha egy nagyobb szervezetről van szó, akkor általában vannak dedikált tesztelők. Ilyenkor a tesztelést és hibakeresést a tesztelő csinálja, majd az felveszi a hibajegyet és a fejlesztő elvégzi a javítást. Természetesen van fejlesztői teszt, de amíg azon nem megy át a kód, addig a programozó ki sem adja a kezéből amit csinált: ennek célja az éppen módosított funkció kipróbálása, nem az átfogó/mindenre kiterjedő teszt. Dedikált feladata van mindenkinek, így sokkal hatékonyabb. Ha tanultál történelmet, akkor ismerős lehet ez az iparosodás korából, amikor a céheket (1 ember minden feladatot elvégzett a termék gyártása során), felváltotta a manufaktúra (1 ember csak 1 lépést csinált a gyártásnál, így abban gyakorlott lett és a teljes gyártási folyamat felgyorsult).

Attól hogy egy fejlesztő nem szeret hibát javítani, attól még megcsinálja, hiszen az a dolga. Viszont a hibakeresés nem az ő dolga, nem egymásra mutogatás ha ezt a tesztelőnek kell elvégeznie. Csőtörés esetén se az álljon neki szerelni aki épp ráér vagy helyben van, hanem hívni kell egy vízvezetékszerelőt, mert az meg az ő dolga. Autós példát nem tudok.