( hzsolt94 | 2014. 12. 24., sze – 22:47 )

> Amikor szélsőértéket kell számolnod, akkor még előtte gyorsan megtanulsz deriválni, vagy hogy is érted ezt?
A varázslat az hogy deriválni is tudok, de a deriválási szabályokat sem tudom fejből ;-)

Úgysem fogod nekem elhinni, de nagyon sok mindent csináltam már, és sosem volt még probléma hogy valamihez ne tudtam volna nyúlni. Tipikusan teljesen mindegy mi a feladatkör. Egyszerűen elég ha tudod mik a lehetőségek - vagy a tételbizonyításokat is mindet tudni kellene hogy alkalmazhasd a tételeket?

Nyilván ebben a témában több helyen is durván túloztam - szándékosan. Elkezdtem kifejteni, de felesleges. Maradjunk abban hogy a lexikális tudást (szerintem) nagyon túlértékelik, a segédeszközök használatának képességét pedig durván alul. Az oktatásban a "mindent oldj meg egy szál papírral" mentalitás után a "baromira nem érdekel csak old meg" hatalmas váltás, és a legtöbb oktatási számonkérés egyszerűen érdektelen, mérésre alkalmatlan. Érdekes hogy ez a matematika kapcsán jött elő mert ez a probléma még ott a legkevésbé jellemző.

Nem szeretnék senkit győzködni, de azt javaslom gondoljatok bele hogyan lehetett megtudni valamit tizenöt-húsz éve és hogyan most. Vagy mennyi idő volt számológéppel egy problémát megoldatni. Nagyságrendekkel gyorsabban érünk el bármilyen infót, nagyságrendekkel gyorsabban kereshetünk hatalmas adatokban. Ehhez sem az oktatási rendszer, sem annak számonkérései nem alkalmazkodtak a legkevésbé sem. Ez nem jó.