( KKata | 2014. 02. 28., p – 19:54 )

Kedves lmo!
Eltaláltad, benne vagyok az oktatásban, nyakig, ugyanis magam is tanítok, egy gimnáziumban.
Évek óta rendszeresen beviszem a gyerekeimet (a tanítványaimat, úgy értem) informatika terembe, hogy a tantárgyamhoz kapcsolódóan (idegen nyelvek) interneten is kutakodjunk, oldjunk meg feladatokat stb. Ezek olyan gyerekek, akiknek informatika szakos tanárok oktatják az Office- és egyéb dolgokat, ahogy az a magyarországi tantervekben meg és elő van írva. Az eredmény nem éppen káprázatos: minden alkalommal megdöbbenek, hogy mennyire tájékozatlanok alapvető dolgokban is. El vannak veszve, ha egy e-learning keretrendszerben kell feltölteniük egy szövegszerkesztőn megírt dokumentumot, és amit feltöltenek nekem, hát az nem éppen annak a bizonyítéka, hogy olyan nagyon megérné annyi órát szánni az adott informatikai részterület - vagy minek nevezzem - oktatására. Szóval nem győztél meg arról, hogy nagyon hatékony lenne az általad elviekben támogatott rendszer.

A szaktanárok között van mindenféle, megint általánosítasz. Van néhány olyan magyar és egyéb szakos kollégám, akik klasszul kezelik a számítógépet és az irodai szoftvereket, és valóban van olyan infó-szakos is, akiről nehezen tudom elképzelni, hogy ha egy nem-windows rendszer elé ültetném, akkor nem esne kétségbe.